С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 15 фев 2019, 8:45, 4229 прочитания

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Гран Торино"
Крехък, приведен, с леко треперещи ръце, някогашният Блонди, иначе Мъжа без име на Серджо Леоне, надстрелващият всички каубой и корав полицай е изправен срещу враг, който няма побеждаване – възрастта и времето. В The Mule Клинт Истууд е на годините на прототипа си Лео Ърл Шарп, описан от в. "Ню Йорк Таймс" през 2014 г. Почти на 90 той е най-успешният превозвач на кокаин от мексиканската граница (Ел Пасо, познато от уестърните място за Истууд) до големите градове на Илинойс. Сам през пространствата на Америка с пикапа си, джаз и кънтри по радиото, саможив, но свободен. Достолепният и консервативен бял мъж с минало на ветеран от Корейската война е невъзможният заподозрян за патрулите.

Истууд е режисьор и продуцент, персонажът е прекроен по собствения му мит и биография от сценариста на "Гран Торино". Криминалната драма е разредена с хумор, расовите страхове и предубеждения на днешна Америка са постоянен морален фон. Истууд играе сбор от заблудите на собствените си герои и личните си житейски грешки, най-вече в отношенията с жените. Неговият Ърл Стоун цял живот е поставял работата над семейството, дошло е време за прошка пред наранените съпруга (Даян Уийст) и дъщеря (Алисън Истууд, собствената дъщеря, припозната след години). Става дума за нещата, които правят мъжа истински.




В "Трафикантът" Истууд е без оръжие, с небоядисана бяла коса (за разлика от Редфорд в подобния филм наскоро). Герой пред хората, провал с най-близките си. Докато е гонил поредните "няколко долара повече", им е нанасял рани, по-тежки от куршумените. Летял след свободата и мимолетната красота (цъфтящите за един ден лилиуми във филма) - сега осъзнатото разкаяние е последното му оръжие. Това не го прави по-слаб, не разрушава мита. Прави го по-цялостен.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Капернаум" Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

23 май 2019, 962 прочитания

Кино: "Щастливия Лазаро" Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света

17 май 2019, 1813 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Kнига: "Баба Яга снесла яйце" на Дубравка Угрешич

Ново издание на книгата на хърватската писателка

Новата дигитална война

След ограничаването на Huawei битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

Скъпа БНТ

Без публичност за финансовото състояние на БНТ конкурсът за генерален директор е безсмислен

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон