С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

29 мар 2019, 8:00, 7059 прочитания

Кино: "Ага"

Световният филм на Милко Лазаров

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Голият остров"
След над 30 фестивала и повече от 20 отличия, сред тях и две награди на публиката – в Словения и Турция, "Ага" е и в българските кина. Вторият филм на Милко Лазаров след "Отчуждение" (2013) е визуален спектакъл точно за голям екран. Сниман на 35 мм лента в най-студения населен район на планетата – Североизточен Сибир, Якутия. С местни актьори, от български творчески екип – Лазаров е автор и на сценария заедно със Симеон Венциславов, талантливият млад оператор Калоян Божилов е зад камерата. В копродукция с Франция и Германия. С универсалната тема за мястото на човека в природата и света.

Разказ за "края на времето" и "последното семейство на Земята", за промяната и прошката, с чистотата на екзистенциална притча. Входът е през музика и звук - жена с инуитски черти и носия изпълнява мелодия от вопъл и тревога на устна арфа с помощта само на един пръст и дъха си. Човекът е "инструментът" в "Ага". Нанук (Михаил Апросимов) е еленовъд и ловец, с чертите на остарял Чарлз Бронсън. Преминава открай докрай правоъгълната рамка на кадъра с шейната и кучето си, прашинка в бялата пустош, по тънкия ръб между земята и небето. Човекът е отминал, пустошта остава. Нанук е с кръстно разперени ръце към небосвода, раздиран от белите следи на далечните самолети. Времето е сегашно, "прогресът" е дошъл. С него нещо важно си отива. За това "важно" е "Ага".


До Нанук е жена му Седна (непрофесионалната актриса Феодосия Иванова), с името на инуитската богиня на морето. Общата им болка е дъщеря им Ага (Галина Тихонова), от нея е останала една избеляла снимка, избрала е промяната и работа в далечна диамантена мина. Документално наблюдение на ежедневната борба с живота на Нанук и Седна (антропологът Асен Баликси е сред вдъхновителите на филма) и сила на чувствата като в най-извисена драма. Материализирана безподобно от нотите на Малер на финала. Кратерът е в душите ни, цивилизацията ни е на ръба му.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Зубрачките" Кино: "Зубрачките"

Гимназистки срещу клишетата в духовита комедия

21 юни 2019, 1010 прочитания

Ние, писателите Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков

21 юни 2019, 1753 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Дивата круша"

Нури Билге Джейлан за предназначението на човека в сегашно време

Арабаджиеви: След арест - продажба

Арестуваните Ветко и Маринела Арабаджиеви са продали "Виктория палас" в Слънчев бряг. Фирмата купувач се свързва с Красимир и Николай Маринови, по-известни като братята Маргини.

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект