С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

19 апр 2019, 8:32, 2446 прочитания

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Грозни, мръсни, зли".
След "Снимка с Юки" сме в страната на Юки. Японският носител на актуалната "Златна палма" от Кан, номиниран и за "Оскар". Докато все още се правят филми като Manbiki Kazoku (с буквален превод "Семейство крадци"), има надежда за киното. Негов автор, включително сценарист и монтажист, е Хирокадзу Корееда (56). Постоянната му тема е семейството в среда на отчуждение, интимна и класова. В стила му има доверие в непосредственото наблюдение, започнал е като документалист. Корееда е с награда на журито в Кан за "Като баща, като син" (2013), в който две семейства, богато и бедно, разбираха, че децата им са били разменени при раждането.




В "Джебчии" (с английско заглавие Shoplifters) отново не кръвните връзки, а човешката близост прави семейството. Под един покрив са мъж и жена на средна възраст, той е строителен работник, когото гонят след първата злополука, тя е първата уволнена от обществена пералня. В общата стая без мебели са и баба, която крепи нещата с пенсията си; момиче, чиито нощи са в пийп шоу; момче с будни очи, което спи в нещо като шкаф и чете книги на оскъдната светлина. Една вечер мъжът и жената вземат от нисък балкон 5-годишната Юри, премръзнал малък ангел със следи от насилие. Отвличане или спасение е това?



Крадат, за да живеят – храна, дрехи, шампоани. Само от магазини, защото "там стоките са все още ничии и не се наранява конкретен човек". Щастливи са ден за ден. Без да се обръщат с "мамо", "тате", "сине", "дъще". Семейството е по неволя, срещу кризата отвън. После тайните изскачат, с цялата жестокост на въпросите. Филмът е за нуждата от близост, която ни прави хора. За първичния морал, срещу конвенциите на социума, хладни и враждебни. Корееда държи камерата на нивото на очите, с емоционална деликатност, нежност и разбиране. Грешните избори са били от любов и едно отронено "тате" на финала е по-голямо от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: кино филм Япония

Прочетете и това

Кино: "Далеч от брега" Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

20 сеп 2019, 817 прочитания

Кино: "То: Част втора" Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг

13 сеп 2019, 1872 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Малко късмет за по-късно"

Талантлив дебют за поколението, изгубено в прехода

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант