С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 25 апр 2019, 9:25, 3439 прочитания

Кино: "Малко късмет за по-късно"

Талантлив дебют за поколението, изгубено в прехода

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + + от 5
Още от същото: "Емигранти"

Филмът на късните дебютанти Александър Смолянов, в съавторство с Чавдар Живков, е суров и искрен. Вътре се говори не като в учебниците по драматургия, а като по улиците и кафенетата на големия град.

Героите са двама бивши боксьори, засекли се в един ден, в сегашно време, след като животът двайсетина години им е нанасял удари. Взети са от едноименния разказ на Палми Ранчев, писателя – боксьор, започнал като поет. Самият Палми си е треньор на националния във филма. Мяркат се и шампиони от близко (Емил Чупренски, Цачо Андрейковски) и по-далечно време (Илия Аспарухов, Вичо Балабанов). Филип Трифонов присъства със собственото си име.


Смолянов и Живков също са отлагали филмовия си "късмет" за по-късно. Заедно са студенти при Георги Дюлгеров. После Смолянов влиза в театъра и е един от изявените ни сценографи (работил за Иван Пантелеев, Галин Стоев, Явор Гърдев). Живков остава верен на киното, учи и прави филми в САЩ. Двамата пишат и снимат "Малко късмет за по-късно" в три "рунда". Всеки разказва историята на "своя" боксьор – Смолянов на Денчо Асенов (Цветан Алексиев), Живков на шампиона Явор Каменов (Явор Борисов) – накрая ги събират в последен рунд. Затова двете половини на филма са стилистично различни, общ е печатът на истината в двете централни актьорски изпълнения.

Борисов е играл професионално бокс, Алексиев е тренирал специално за филма. И двамата са пестеливи външно, но с вътрешни дълбочини. Камерата на Димитър Костов е чувствителна, улавя важните нюанси. Музиката на театралния режисьор и композитор Гаро Ашикян е минималистична, какъвто е стилът на първата "новела". Самият той е с колоритна роля на наркодилър във филма. Ценното в него е отвъд фабулата, в честния портрет на градската маргиналия. И на времето, започнало с песните на "Нова генерация" и утаило се във всеобща чалга, отложило завинаги надеждите на едно поколение за "по-късно".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Писма от Антарктида" Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

11 окт 2019, 2198 прочитания

Кино: "Жокера" 1 Кино: "Жокера"

Хоакин Финикс обръща представите за комиксов филм

4 окт 2019, 5735 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Отмъстителите: Краят"

Дигитално зрелище с добри актьори

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки