С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 25 апр 2019, 9:25, 2517 прочитания

Кино: "Малко късмет за по-късно"

Талантлив дебют за поколението, изгубено в прехода

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + + от 5
Още от същото: "Емигранти"

Филмът на късните дебютанти Александър Смолянов, в съавторство с Чавдар Живков, е суров и искрен. Вътре се говори не като в учебниците по драматургия, а като по улиците и кафенетата на големия град.

Героите са двама бивши боксьори, засекли се в един ден, в сегашно време, след като животът двайсетина години им е нанасял удари. Взети са от едноименния разказ на Палми Ранчев, писателя – боксьор, започнал като поет. Самият Палми си е треньор на националния във филма. Мяркат се и шампиони от близко (Емил Чупренски, Цачо Андрейковски) и по-далечно време (Илия Аспарухов, Вичо Балабанов). Филип Трифонов присъства със собственото си име.


Смолянов и Живков също са отлагали филмовия си "късмет" за по-късно. Заедно са студенти при Георги Дюлгеров. После Смолянов влиза в театъра и е един от изявените ни сценографи (работил за Иван Пантелеев, Галин Стоев, Явор Гърдев). Живков остава верен на киното, учи и прави филми в САЩ. Двамата пишат и снимат "Малко късмет за по-късно" в три "рунда". Всеки разказва историята на "своя" боксьор – Смолянов на Денчо Асенов (Цветан Алексиев), Живков на шампиона Явор Каменов (Явор Борисов) – накрая ги събират в последен рунд. Затова двете половини на филма са стилистично различни, общ е печатът на истината в двете централни актьорски изпълнения.

Борисов е играл професионално бокс, Алексиев е тренирал специално за филма. И двамата са пестеливи външно, но с вътрешни дълбочини. Камерата на Димитър Костов е чувствителна, улавя важните нюанси. Музиката на театралния режисьор и композитор Гаро Ашикян е минималистична, какъвто е стилът на първата "новела". Самият той е с колоритна роля на наркодилър във филма. Ценното в него е отвъд фабулата, в честния портрет на градската маргиналия. И на времето, започнало с песните на "Нова генерация" и утаило се във всеобща чалга, отложило завинаги надеждите на едно поколение за "по-късно".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Щастливия Лазаро" Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света

17 май 2019, 1494 прочитания

Кино: "Студена война" Кино: "Студена война"

Красива и жестока любов през граници и идеологии

10 май 2019, 2379 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Отмъстителите: Краят"

Дигитално зрелище с добри актьори

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

"Хладилника" - пилотният нов квартал на София

Общината и инвеститорите са в безпрецедентен диалог за бъдещето на квартала

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света