С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

3 май 2019, 8:22, 4376 прочитания

Кино: "Отмъстителите: Краят"

Дигитално зрелище с добри актьори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 3 от 5
Още от същото: "Железният човек"
От всичко и по много. Avengers: Endgame е кулминация на бизнес плана на комиксовия гигант Marvel, стартирал през 2005 г. с построяване на собствени филмови студиа и лансирането през май 2008 г. на Iron Man. Преди това Marvel само продаваха лицензите на супергероите си (Spyderman на Fox, X-Men на Sony) и гледаха как други правят пари от тях.

Две неща бях важни в първия Iron Man – бюджетът от $185 милиона и Робърт Дауни-младши, чието изпълнение беше отделен филм за възрастни. След 22 заглавия, 4 от тях с ансамблови приключения ("Отмъстителите" след 2015 г.), Marvel вадят венеца на концепцията си с бюджет $365 млн. и отново Робърт Дауни в центъра, с актьорски моменти като в Шекспирова трагедия.


В началото героят му Тони Старк е зареян безнадеждно в Космоса със свършващ кислород, говори със собствения си електронен череп, праща по него послание на любов и равносметка до семейството си, жена (Гуинет Полтроу) и дъщеря. Моментите с човешки смисъл между дигиталните битки, в които героите са без костюмите си, правят "Отмъстителите: Краят" нещо повече от бизнес продукт. С вътрешна борба и дилеми между дълг и семейство са още Джеръми Ренър (Hawkeye), Крис Хемсуърт (Тор), Пол Ръд (Ant Man). В духа на времето е възвеличена солидарността на жените супергерои, водени от Капитан Марвел (Бри Ларсон). Драматични жертвени избори са оставени за Черната вдовица (Скарлет Йохансон) и Небюла/Гамора (Карън Гилън).

Сюжетът е с връщане хода на времето и всякакви логически и надкомиксови въпроси са забранени. Битката е с Танос (дигитален Джош Бролин), съкратено от Танатос, но без Ерос, защото сме в свят "PG-13". "Аз съм неизбежен", подчертава на два пъти той. За ръкавица с шестте "камъка на безкрайността" (Съзнание, Сила, Реалност, Душа, Пространство, Време), чието щракване с пръсти изтрива/дарява живот във Вселената. Ако не на цялата – поне във филмовата на Marvel.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Далеч от брега" Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

20 сеп 2019, 812 прочитания

Кино: "То: Част втора" Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг

13 сеп 2019, 1871 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Студена война"

Красива и жестока любов през граници и идеологии

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант