С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю

1 23 май 2019, 8:10, 3134 прочитания

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + + от 5
Още от същото: "Беднякът милионер"

Малкият голям филм на 2018 г., номиниран за чуждестранен "Оскар", с наградата на журито в Кан. Автор е ливанската актриса и режисьор Надин Лабаки. Загадъчното заглавие е едновременно архаична дума за хаос и безредие и името на библейския град, в който Христос се установява след Назарет и прави чудесата с двете риби и петте хляба и ходенето по вода. Героите на "Капернаум" наистина имат нужда от чудо за спасяването си от хаоса.

Съвременен Ливан, бордеите на Бейрут. Мизерия отвъд представите. Децата играят на войници, размахват дървени пушки, пушат, крият ножове. Сред тях е Заин, с големи възрастни очи и високо чело, няма документ за раждане и самоличност. Докторът на затвора на око решава, че е на 12. Малкият е с присъда, защото е опитал убийство с нож, "на един негодник", по думите му. Отвътре сам е предизвикал процес, станал публичен, телевизията снима. Заин съди родителите си, "защото се е родил". В ролята на адвокатката му е самата Надин Лабаки. Съдията е действителен пенсиониран съдия. Децата са от улицата, повечето от актьорите са непрофесионалисти. Усещането за истина е разтърсващо и болезнено.


Процесът е рамката на филма, сърцето му е разказът на Заин как е стигнал дотук. Закрилял е 11-годишната си сестра да не бъде продадена за няколко кокошки на собственика на коптора им. После е изхранвал малкия син на тъмнокожа бежанка, вече сам "глава на семейство". Без по документи да съществува на този свят. Лабаки постига поетика на бедността, сравнима с великите неореалистични филми. Но нейната реалност е от вечерните новини. Адът, в който живее Заин, е сътворен от днешните възрастни. "Капернаум" печели с емпатия, не с мелодрама. Една изтрита сълза и една финална усмивка на Заин (Заин ал Рафиа, реално бежанче от Сирия), носят надеждата.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Малки жени" Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

21 фев 2020, 981 прочитания

Кино: "Ирландецът" 1 Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

14 фев 2020, 2588 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Историята на един летен любовник"

Носталгия по Уди Алън в румънска среда

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10