С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

30 авг 2019, 9:05, 2751 прочитания

Кино: Ready or Not ("Докато смъртта ни раздели")

Хорър сатира за рисковете на богатството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 2½ от 5
Още от същото: "Бебето на Розмари"
В афиша като "Докато смъртта ни раздели". Самият афиш – извън Тарантино – е достоен за мъртвилото в края на лятото. Филмът е жанрово упражнение за твърди хорър фенове. Добрите изненади за неизкушения, или просто търсещ неангажиращо развлечение в жегите, зрител, са малко. Сред тях е Самара Уивинг в централната роля на жертвата – отмъстител. Поредната австралийка с големи очи в калъпа на Марго Роби, модел на местна марка бельо, племенница на жанровия ветеран Хюго Уивинг. Другият бонус е подмолният стил на иронично отстранение отвъд ужасиите.

Двойката млади режисьори идват от независимата хорър сцена, част са от "колектива" Radio Silence. От сайта им научаваме, че Мат Бетинели е пънк китарист със собствена банда (Link 80), а Тайлър Гилет има зад гърба си психохорър за млада двойка в капана на бременност от дявола (Devil’s Due), който е харесан от самия Илай Рот ("Пъзел", "Хостел"). Тук очевидната им библия в занаята е "Бебето на Розмари" на Роман Полански, редовите сцени на шок и кръв по стените се редуват със сатанински ритуал в семейно изпълнение.


Ритуалът е маскиран като игра на криеница. Младоженка сираче (Уивинг) влиза в семейството на милиардери откачалки. Става мишена на техния лов на живот и смърт с оръжия отпреди век и половина. Ако остане жива до утрото, ще бъде една от тях. Сатирата е над безпочвеното самочувствие на богатите, като общ знаменател. На прицел е и самият брак, с лицемерието на класовите му "правила". Всичко това обаче е на трети и четвърти план, за паузите на отдих от задължителната програма на жанра. Най-вече в интелигентно ироничния саундтрак, започващ и завършващ с Love Me Tender.


Капитал #35

Текстът е част от седмичния "Капитал". В броя ще видите още:

  • Нашествието на тротинетките
  • Бразилската политика и пожарите в Амазония
  • Какво е добре да се знае за виртуалните банки

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Писма от Антарктида" Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

11 окт 2019, 2247 прочитания

Кино: "Жокера" 1 Кино: "Жокера"

Хоакин Финикс обръща представите за комиксов филм

4 окт 2019, 5749 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Книги за слушане: август

Тествайте мобилно приложение за аудио и електронни книги Storytel безплатно

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма