Кино: Ready or Not ("Докато смъртта ни раздели")
17 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: Ready or Not ("Докато смъртта ни раздели")

Кино: Ready or Not ("Докато смъртта ни раздели")

Хорър сатира за рисковете на богатството

Янко Терзиев
5472 прочитания

Оценка: 2½ от 5

Още от същото: "Бебето на Розмари"

В афиша като "Докато смъртта ни раздели". Самият афиш – извън Тарантино – е достоен за мъртвилото в края на лятото. Филмът е жанрово упражнение за твърди хорър фенове. Добрите изненади за неизкушения, или просто търсещ неангажиращо развлечение в жегите, зрител, са малко. Сред тях е Самара Уивинг в централната роля на жертвата – отмъстител. Поредната австралийка с големи очи в калъпа на Марго Роби, модел на местна марка бельо, племенница на жанровия ветеран Хюго Уивинг. Другият бонус е подмолният стил на иронично отстранение отвъд ужасиите.

Двойката млади режисьори идват от независимата хорър сцена, част са от "колектива" Radio Silence. От сайта им научаваме, че Мат Бетинели е пънк китарист със собствена банда (Link 80), а Тайлър Гилет има зад гърба си психохорър за млада двойка в капана на бременност от дявола (Devil’s Due), който е харесан от самия Илай Рот ("Пъзел", "Хостел"). Тук очевидната им библия в занаята е "Бебето на Розмари" на Роман Полански, редовите сцени на шок и кръв по стените се редуват със сатанински ритуал в семейно изпълнение.

Ритуалът е маскиран като игра на криеница. Младоженка сираче (Уивинг) влиза в семейството на милиардери откачалки. Става мишена на техния лов на живот и смърт с оръжия отпреди век и половина. Ако остане жива до утрото, ще бъде една от тях. Сатирата е над безпочвеното самочувствие на богатите, като общ знаменател. На прицел е и самият брак, с лицемерието на класовите му "правила". Всичко това обаче е на трети и четвърти план, за паузите на отдих от задължителната програма на жанра. Най-вече в интелигентно ироничния саундтрак, започващ и завършващ с Love Me Tender.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK