С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю

2 17 яну 2020, 15:19, 4881 прочитания

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Вице"
Първият официален #MeToo филм (Bombshell) е провокативно забавен, без това да накърнява каузата му. По действителния случай с уволнението за сексуален тормоз на Роджър Ейлс (Roger Ailes), всемогъщият СЕО на кабелната мрежа Fox News. Времето е 2015–2016 г., Тръмп е само кандидат за президент, но присъства с архивни кадри и роля в сюжета.

Историята е разказана през три жени, три варианта на отношение и реакция към централния проблем в различна възраст. И трите актриси са великолепни. Никол Кидман е водещата на сутрешно шоу Гретхен Карлсон (Gretchen Carlson), познала натиска като млада, сега тормозена заради възрастта й. Заведеното лично дело срещу Ейлс (добродушно зловещ Джон Литгоу) е възмездието. Въпросът е ще се осмели ли друга да я последва.


Централната нишка е на Чарлийз Терон като Мегън Кели (Megyn Kelly), звездната водеща на канала. Тя модерира дебата между републиканските кандидати, поставя Тръмп натясно с въпрос за отношението му към жените. Той я залива с лични обиди в туитър, това рефлектира горчиво в семейството й. Проговарянето на Кели е решаващо за сриването на любителя на женски крака и сексуслугите от "лоялност". Но тя има и най-много какво да губи.

Механизмът на подчинението, срамът и изгарящото мълчание после се случват през Марго Роби, събирателен образ на момичетата, преминали "програмата за израстване" на Ейлс. Нейната драма е изгаряща и нагледна, не оставя равнодушни. Изборът е между амбицията и достойнството.

Сценарият (Чарлз Рандолф, с "Оскар" за The Big Short) е новаторски, с директно обръщане към зрителя. Гид е персонажът на Терон, камерата я следва по етажите на консервативната цитадела, лостовете на властта и механизмите на бъдещия тормоз лъсват. От ежедневната му фриволност до човешките поражения накрая.

Капитал #2

Текстът е част от брой 2 на седмичния Капитал (17 - 23 януари). В броя ще прочетете още:

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Малки жени" Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

21 фев 2020, 593 прочитания

Кино: "Ирландецът" 1 Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

14 фев 2020, 2519 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10