Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю

13 мар 2020, 9:15, 2366 прочитания

Кино: "Паразит"

Призракът на неравенството изяжда душата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 4½ от 5
Още от същото: "Теорема", "Виридиана"

Нагоре по социалната стълба, която води надолу. Седмият филм на южнокорееца Пон Джун-Хо идва на започващия "София филм фест" с Палмата от Кан и основните оскари отпреди месец. Ажиотажът около него, както и отличията са заслужени. Моментна снимка на морала на времето през перфектно кино.

Две съвременни семейства от Сеул, всяко със син и дъщеря. Едните имат всичко, другите - практически нищо. Нямащите се инфилтрират при имащите, уж непознати един за друг, като частни учители, икономка и шофьор. С роли, научени от интернет, и "дипломи" с малко фотошоп.


Парк имат модернистичен дом на хълма на богатите, наивни и доверчиви са, но безпомощни без прислуга и работници. Добри по характер, но зорко внимават да не се прекрачва границата. Онази граница от времето на Маркс. Ким идват от приземен коптор, надеждата за изкачване по стълбата е загнездена в тях като паразит, изсмуква моралните им сили.



Идилията свършва, когато малкият син на Парк отбелязва с детска искреност: "Ама те всички миришат еднакво!" А от мазето на къщата като в хорър филм изплува история за призраци и травма в миналото. Пон Джун-Хо смесва жанровете виртуозно, от фарса, през меланхолията на осъзнаването, до кървавия кухненски нож на финала. Хладен към героите си (за моя вкус), които са като пионки на шахматна дъска. Всеки кадър е конструиран така, че да носи темата на филма.



Един камък за украса като миниатюрна скала се търкаля през филма. Сизифовият камък на възмездието, което винаги идва отдолу. С важни въпроси като наистина ли богатството е "ютия, която изравнява човешките грапавини". Не е ли системата паразитът, който се храни със самоналожените ни граници? До един фантазен и друг цинично-реалистичен финал, оставящи избор за зрителя. Според това къде на стълбата е самият той.

Капитал #10

Текстът е част от брой 10 на седмичния Капитал (13 - 19 март). В броя ще прочетете още:


Новия брой на"Капитал" можете да намерите в магазините на "Фантастико", "Билла", СВА, във веригите бензиностанции OMV, Eko, Shell, Lukoil, както и в обектите на Inmedio и в други магазини за хранителни стоки и бензиностанции.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: кино Корея Оскар

Прочетете и това

Кино: "Пералнята" Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

29 май 2020, 472 прочитания

Кино: "Едно последно парти" Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

22 май 2020, 1795 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10