Кино: "Брачна история"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Брачна история"

Кино: "Брачна история"

Какво остава след любовта

Янко Терзиев
2198 прочитания

Оценка: 5 от 5

Още от същото: "Сцени от един семеен живот"

Netflix и останалите платформи за индивидуално гледане ще спасяват киноманите във времето на затворени салони. Marriage Story на Ноа Баумбах (казват, новият Уди Алън) е сред бисерите там. Беше номиниран в най-важните категории на последните оскари (филм, сценарий, водещите актьори), диапазонът му е от "Ани Хол" до вглежданията на Бергман в агонията на двойката. С нежност към човешката същност и на мъжа, и на жената.

Той (Адам Драйвър) е театрален режисьор с авангардна трупа в Бруклин, модерната им версия на "Електра" е поканена на Бродуей. Тя (Скарлет Йохансон) е звездата на спектаклите му и разпознаваемото лице от афиша, снимала е някога холивудска тийн комедия. Заедно са от 10 години, имат син на 8, но раздялата е в ход, въпреки че видимо още се обичат. Нея я тегли споменът за Западния бряг с шанса за кариера извън неговия похлупак, а той се е сраснал с ритъма на Ню Йорк.

Когато нещо се развали, едва тогава разбираме от какво то е било направено. Филмът е процедурен за модерния "развод по американски", с бляскави адвокатски "арии" (особено Лора Дърн, с "Оскар" за поддържаща роля), но истинската цел са онези точки на взаимно намиране и после срастване с другия, които остават и след раздялата. За Баумбах филмът е жестоко личен, писан със спомена за собствения му развод с Дженифър Джейсън Лий през 2010 г. Сниман на 35 мм като почит към "Персона" на Бергман, където драмата също започва от едно изпълнение на "Електра".

Ролите са писани с Драйвър и Йохансон наум, те изгарят без остатък в тях. Виждаме колко близо са любовта и омразата, когато връзката стане състезание на егоизми. Как, когато познаваш другия колкото себе си, знаеш къде ще го заболи най-много. Баумбах не осъжда, изслушва поравно "страните". Намира емоционалния детайл в предмети, жестове, малки моменти. Няма непросълзени на финала. Има толкова причини да не бъдеш с някого - но няма валидна причина да останеш сам.

Оценка: 5 от 5

Още от същото: "Сцени от един семеен живот"

Netflix и останалите платформи за индивидуално гледане ще спасяват киноманите във времето на затворени салони. Marriage Story на Ноа Баумбах (казват, новият Уди Алън) е сред бисерите там. Беше номиниран в най-важните категории на последните оскари (филм, сценарий, водещите актьори), диапазонът му е от "Ани Хол" до вглежданията на Бергман в агонията на двойката. С нежност към човешката същност и на мъжа, и на жената.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK