Кино: "Хейтърът"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Хейтърът"

Кино: "Хейтърът"

Политически трилър за границите на манипулацията

1383 прочитания

Оценка: 3 от 5

Още от същото: "Стаята на самоубийците"

Живеем във време, когато през интернет се рушат репутации и се направляват избори. В това е добър младият Томек, зловещото дете на Милениума от новия филм на поляка Ян Комаса (р. 1981). Той е пределно актуален, виждаме как работят "фермите за тролове", как провокираната онлайн омраза може да залее улицата.

The Hater (в Netflix) взе наградата в международната категория на фестивала "Трайбека" от жури, в което беше Дани Бойл. Само месец преди това "Тяло Христово" на Комаса бе стигнал до петте номинации в същата категория при оскарите. видяхме го и в онлайн програмата на "София филм фест". Там героят също беше млад манипулатор - момче от ТВУ, представящо се за селски свещеник. "Хейтърът" е по-семпъл и жанрово директен. Стилен трилър с хладна модерна визия.

Томек (Мачей Мужаковски) е амбициозен сирак от село, отгледан от богато варшавско семейство, което е идвало през лятото на почивка в къщата им. Влюбен от дете в красивата им и проблемна дъщеря Габи (Ванеса Александър). С техните средства учи право, но е хванат да преписва и изгонен. Затворен в себе си и виртуоз с компютрите, започва като модератор в социална медия. Без скрупули и патологичен лъжец, става звезда в пиар агенция за мръсни поръчки. Следващата му цел е прогресивен либерален политик, кандидат за кмет на Варшава, лансиран от досегашното му "семейство". С неговото очерняне се надява да спечели Габи и да отмъсти на родителите й, които са го отхвърлили унизително.

В ход са всички мръсни средства, правилата са, че няма правила. С фалшиви акаунти и самоличности се провокират митинги и контрамитинги, вълни на национализъм и расова нетърпимост. През ролеви видеоигри се вербуват лабилни, с профили на масови убийци. Комаса ни слага в гледната точка на манипулатора, на превръщащия се в чудовище Томек. Разбираме колко малка е крачката от речта на омразата до реалното клане от омраза.

Оценка: 3 от 5

Още от същото: "Стаята на самоубийците"

Живеем във време, когато през интернет се рушат репутации и се направляват избори. В това е добър младият Томек, зловещото дете на Милениума от новия филм на поляка Ян Комаса (р. 1981). Той е пределно актуален, виждаме как работят "фермите за тролове", как провокираната онлайн омраза може да залее улицата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Кино: "Тенет"

Кино: "Тенет"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK