Кино: "Зеровил"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Зеровил"

Кино: "Зеровил"

Киноманството е красива лудост в носталгията на Джеймс Франко

Янко Терзиев
1755 прочитания

Оценка: 3 от 5

Още от същото: "Имало едно време в Холивуд"

Zeroville (от програмата на "Синелибри") е за киното като религия. Понякога опасна и засмукваща, до пълно сливане с медиума. В която величието и лудостта вървят заедно. Пълното "изгаряне" се случва на бивш семинарист (Франко), станал архитект, за да може да строи църкви. Докато не гледал първия си филм - "Място под слънцето" (1951, реж. Джордж Стивънс). По "Американска трагедия" на Драйзър, с най-красивото любовно признание по време на танц между Елизабет Тейлър и Монтгомъри Клифт. Татуира двамата на бръснатата си глава, сменя името си на Викар. Пристига в Холивуд през август 1969. Филмът на Франко започва там, където Тарантино спря своя.

Хората на Менсън са свършили своето. Арестуват го и го питат той ли е убил Шарън Тейт. Викар им отговаря с пълната филмография на Полански. Започва далече от магията, работник по декора. На площадката на Love Story (1970) е свидетел как Али Макгроу не успява да каже най-прочутата реплика от филма. Възрастна монтажистка го взема под крилото си, лекцията ѝ за тайните на монтажа е учебна. Харесва го влиятелен сценарист (Сет Роугън по Джон Милиъс), вкарва го в компанията на хора с малки имена Франсис, Джордж, Стивън, Мартин, Марлон. Те ще владеят Холивуд в следващите 10 години.

Франко работи по едноименния роман (2007) на бившия филмов критик Стив Ериксон. Филмът му е неравен, слепен от разнородни жанрови парчета, но с искрено киноманско увлечение. Сатирата е омекотена с мелодрама, носталгията е доведена до абсурд. Eraserhead на Линч е до немия "Жана д'Арк" на Драйер. Викар е повикан сред джунглата на Филипините и взривове от напалм да спасява монтажа на военен филм, в който Марлон не иска да казва написаните му реплики. Намира една тъжна любов с жена на име Соледад (Меган Фокс), пънк рок ритъм отмерва дните му. Среща в малки роли Вим Вендерс и Гюс Ван Сант. Накрая вгражда фатално себе си в любимите филми, за да се окаже до Хопър и Фонда в трагичния финал на "Волният ездач".

Оценка: 3 от 5

Още от същото: "Имало едно време в Холивуд"

Zeroville (от програмата на "Синелибри") е за киното като религия. Понякога опасна и засмукваща, до пълно сливане с медиума. В която величието и лудостта вървят заедно. Пълното "изгаряне" се случва на бивш семинарист (Франко), станал архитект, за да може да строи църкви. Докато не гледал първия си филм - "Място под слънцето" (1951, реж. Джордж Стивънс). По "Американска трагедия" на Драйзър, с най-красивото любовно признание по време на танц между Елизабет Тейлър и Монтгомъри Клифт. Татуира двамата на бръснатата си глава, сменя името си на Викар. Пристига в Холивуд през август 1969. Филмът на Франко започва там, където Тарантино спря своя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Кино: "Лято 85"

Кино: "Лято 85"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK