Кино: "Момиче с потенциал"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Момиче с потенциал"

Кино: "Момиче с потенциал"

Стилизация и натурализъм се редуват във филма с Кери Мълиган и Алфред Молина

Янко Терзиев
2654 прочитания

Оценка: 4 от 5

Още от същото: "Мис 45"

Жанровете не са същите във времето на #MeToo. Нищо по линията насилие - възмездие не е каквото очакваме, или вече сме гледали, в Promising Young Woman (на "София филм фест"). Актът на насилието (колежанско изнасилване, заснето на видео) не е визуализиран от респект към жертвата. Сцените на възмездие прекъсват в момента на физическото действие. За младата авторка Емералд Фенел (актриса в "Короната", сценарист на Killing Eve) важното са реакциите на съкровено човешко ниво. Както при зрителя, така и при главната героиня.

Касандра (Кери Мълиган, изнасяща филма) десет години след медицински колеж работи в кафене и живее със старомодните си родители. Животът ѝ е спрял в деня на изчезването на най-добрата ѝ приятелка от детството и съквартирантка после. Тя се е самоубила след изнасилването, последвалото безразличие и очерняне, процеса, по време на който не са намерени виновни. В обсебеното съзнание на Каси виновни са останали по малко всички мъже. И тя ги лови през уикендите, гримирана и фриволна, онези от тях, готови да се възползват от една "пияна" жена. С черти в тефтера си отбелязва наказаните. Чертите са черни и червени - може би при едните е имало разкаяние, на други е пускана кръв.

Трилърът е във вътрешната борба на Касандра с правото за осветяване на виновните - състудентката, присъствала и премълчала, сега примерна съпруга; деканката на факултета, оневинила "добрите момчета", сега до един доктори; адвокатът (Алфред Молина), осигурил чернилката. Той единствен е с криза на съвестта и затова линчът му е по-мек. Каси докосва за кратко нормалността в романтична възможност с бивш състудент (Бо Бърнам).

Стилово филмът се мята като героинята си. Травмата е пунктирана с моменти на черен хумор. Стилизация и натурализъм се редуват, захарният поп в саундтрака се взривява от Вагнер. След филми като този жертвите вече не са еднопланово страдащи, имат право на сложни чувства и човешка страна.

Оценка: 4 от 5

Още от същото: "Мис 45"

Жанровете не са същите във времето на #MeToo. Нищо по линията насилие - възмездие не е каквото очакваме, или вече сме гледали, в Promising Young Woman (на "София филм фест"). Актът на насилието (колежанско изнасилване, заснето на видео) не е визуализиран от респект към жертвата. Сцените на възмездие прекъсват в момента на физическото действие. За младата авторка Емералд Фенел (актриса в "Короната", сценарист на Killing Eve) важното са реакциите на съкровено човешко ниво. Както при зрителя, така и при главната героиня.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    eqe1588346088658309 avatar :-|
    Sergey Marinov

    Нищо не разбрах. Това волен преразказ на филма ли е или орит за филмова критика?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.