Кино: "Човек на гнева"

Кино: "Човек на гнева"

Здрав трилър от Гай Ричи с Джейсън Стейтъм и Анди Гарсия

Янко Терзиев
3587 прочитания

Оценка: 3½ от 5

Още от същото: "Револвер"

Джейсън Стейтъм е шампион по плуване и модел за марката French Connection, когато Гай Ричи го вкарва в киното с "Две димящи дула" и "Гепи". После двамата правят стилизирания "Револвер" с продуцент Люк Бесон и кариерите им се разделят. Десетилетие и половина по-късно ги събира отново "френска връзка", Wrath of Man е римейк на кримката Le Convoyeur от 2004 г. Заглавието носи библейския подтекст на "гневът човешки", а Ричи е дописал сюжета по своята и на Стейтъм мярка. Спрямо ранните им два филма бруталността е в повече, хуморът по-малко.

Декор е гангстерската джунгла на Ел Ей, филмът пример е "Жега". Подобно на Тарантино, действието скача напред и назад във времето, иронични надписи въвеждат отделните глави. Стейтъм е коравият мълчаливец от "Транспортер" и собствената си екшън митология. Човекът, който идва отникъде и няма какво да губи.

Наричат го Ейч по първата буква от името, то може да е Хил, или Харгрейвс, би могъл да бъде престъпен бос или федерален агент. Началото е с кървав обир на инкасо камион, камерата е субективна, насилието е оставено извън кадър и на въображението на зрителя, преживяването е "лично". Ейч кандидатства за работа в същата инкасо фирма, изпитват го по стрелба и шофиране. Той отстрелва точно процента, който му трябва, прави дребните шофьорски грешки, за да скрие професионалиста, който е. Мисията му е явно по-висока, единственият въпрос към човека, пред когото се отчита (Анди Гарсия, и той с личната си митология), е трябва ли да остави някой жив. Ейч е инструмент на Божия гняв.

Ричи е на своя територия, с насладата на садистичен хирург. Диалогът е ударен, с мачо шеги, жените са изключени. Визията е мрачно стилизирана, с каданси в кулминациите. Музиката пулсиращо-погребална, за киносалон. Лошите са също индивидуализирани, виждаме ги с жените и децата им. Фокусът е формата, съдържанието е едно обикновено отмъщение, доведено до крайност.

Оценка: 3½ от 5

Още от същото: "Револвер"

Джейсън Стейтъм е шампион по плуване и модел за марката French Connection, когато Гай Ричи го вкарва в киното с "Две димящи дула" и "Гепи". После двамата правят стилизирания "Револвер" с продуцент Люк Бесон и кариерите им се разделят. Десетилетие и половина по-късно ги събира отново "френска връзка", Wrath of Man е римейк на кримката Le Convoyeur от 2004 г. Заглавието носи библейския подтекст на "гневът човешки", а Ричи е дописал сюжета по своята и на Стейтъм мярка. Спрямо ранните им два филма бруталността е в повече, хуморът по-малко.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


2 коментара
  • 1
    daniboy avatar :-|
    Daniboy

    Слабо ревю, слаб филм.
    Докато за Стейтъм е до голяма степен очаквано, Ричи наистина ме изненада, особено след великолепния "Джентълмените".

  • 2
    glaxo11 avatar :-|
    glaxo11

    До коментар [#] от "":

    ++++Филмът е банален, скучен и повърхностен, даже и за жанра! Гай Ричи е далеч от най-добрите си години, когато направи 2- те си култови работи "Две димящи дула" и "Гепи" - свежи и готини по английски. А Джейсън Стейтмън ми се струва , че вече е прегорял от много употреба в клиширани роли и само рутината го крепи, но това не стига.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Кино: "Туве"

Кино: "Туве"