Кино: "Комарджията" (The Card Counter) на Пол Шрейдър

Оскар Айзък и Уилям Дефо в екзистенциална драма на престъпление и наказание

Оскар Айзък е в главната роля в новия филм на Пол Шрейдър
Оскар Айзък е в главната роля в новия филм на Пол Шрейдър
Оскар Айзък е в главната роля в новия филм на Пол Шрейдър
Оскар Айзък е в главната роля в новия филм на Пол Шрейдър
Оценка: ★★★★ ☆

Още от същото: "Американски снайперист"

Мартин Скорсезе е първото име в надписите на The Card Counter като основен продуцент, въпреки че на режисьорския стол е Пол Шрейдър.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Оценка: ★★★★ ☆

Още от същото: "Американски снайперист"

Мартин Скорсезе е първото име в надписите на The Card Counter като основен продуцент, въпреки че на режисьорския стол е Пол Шрейдър.

Шрейдър е сценаристът на "Шофьор на такси" (1976) на Скорсезе, с почти двадесет режисьорски филма след това. Отново сме в главата на ветеран от войната (Ирак), хроничен самотник под тежестта на стари вини, на морален кръстопът в цивилния и (уж) мирен свят. Този път с щафетата на Де Ниро е Айзък, достоен продължител. Чуваме мислите му, четем изписания му с калиграфско мастило дневник на съвестта.

Пътува от град на град, казино след казино, по една нощ в анонимни мотелски стаи. Там първо сваля всичко от стените, опакова мебелите в лека сивобяла материя, която носи грижливо в куфар. Дните прекарва на игралните маси, печели умерено, за да не се набива в очи. Нощите са в стаята прилична на килия, под мъждукащата лампа, с дневника и чашата уиски. Той е никой и всеки един, екзистенциалният човек, оставил се на хода на времето.

Той е бил в килия с десетгодишна присъда, там се е научил да "брои" картите. След скандала с изтезанията в базата Гуантанамо и затвора Абу Гариб са наказани само такива като него - войниците от изтеклите снимки. Висшите виновници и палачите садисти сега водят семинари по сигурността. С един от тях (Уилям Дефо) се засича в конферентната зала на едно от казината. Миналото се завръща в сюрреалистични видения. В ситуация по Достоевски закъснялото наказание става изкупление.

С плъзгаща се камера, адекватна на вътрешния монолог, сугестивна музика и моменти на шокова визия, Шрейдър е в коловозите на Скорсезе. Извисява избора на героя си с два силни външни персонажа. Тъмнокожа мениджърка на професионални играчи с добро сърце (Тифани Хадиш) е романтичният изход. Син на ветеран (Тай Шеридан), с готов план за наказание на палача като лично отмъщение е другият път. Залогът е възможно най-високият - смисълът на един живот.

Все още няма коментари
Нов коментар