Киноревю: "Убийствена игра" с Мария Бакалова, Аманда Стенбърг и Пит Дейвидсън

Комедиен хорър за децата на новия век, вгледани в смартфоните си

★★★ от 5

Още от същото: "Страшен филм"

Bodies Bodies Bodies надскача жанра си с въпроси за токсичните младежки приятелства през интернет. За пропастта между това какъв искаш да изглеждаш в очите на другите и кой си в действителност.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
★★★ от 5

Още от същото: "Страшен филм"

Bodies Bodies Bodies надскача жанра си с въпроси за токсичните младежки приятелства през интернет. За пропастта между това какъв искаш да изглеждаш в очите на другите и кой си в действителност.

Литературната основа е от Кристен Рупенян, намерила популярност с публикувания в New Yorker разказ Cat Person. Диалогът с жаргона на поколението е на финалистката за драматургичния "Пулицър" с пиесата The Wolves Сара Делап. Режисурата, с усет за атмосфера и камера в близост до лицата, е на холандката Халина Рейн, актриса с едва втори филм. Стилът ѝ е актьорски благодатен, Мария Бакалова е със свобода за таланта си като в "Жените наистина плачат".

Жанровата ситуация е вариантът на "слашър" хоръра - група младежи под външна заплаха и в затворена среда изчезват един по един (сюжет познат от "Писък" и подобни филми). Героите са седем (за разлика от "десетте" на Агата Кристи). Повечето богатски деца от една компания, за които общуването в груповия чат е по-важно от това на живо.

Бакалова е външният поглед, невинният по условие. Новото момиче на лидерката на групата (Аманда Стенбърг от "Игрите на глада"), любовта им в началото е нежна и искрена, после излизат наяве тайните есемеси. Домакинът на замъка сред гората по време на буря е нарцистичен плейбой (Пит Дейвидсън), захранващ Tik Tok с мачо видеа. В компанията са и драматична глезла (Чейз Уондърс), тъмнокожа умница с характер (Миа ЛаХерълд), лековерна водеща на подкаст за всичко и нищо (Рейчъл Сенот). За останалите нейният нов приятел (Лий Пейс) е безнадеждно възрастен - над 40.

Играта на мним убиец, разчитаща на способността да лъжеш и се представяш за друг, става наистина, пада първият труп. Заподозрените се въртят, "ариите" на себеразкриване стават основни улики. В името на оголването на характерите съспенсът е жертван към края. Младите актьори с основно телевизионен опит са много добри. Мария Бакалова се откроява с уязвимост и земност, извор на малкото моменти с хумор. Чужденка в ситуацията, но вече не и в Холивуд.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал