Киноревю | "Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг

Емоционална автобиография за любовта към киното като съдба

Сцена от "Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг
Сцена от "Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг
Сцена от "Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг
Сцена от "Семейство Фейбълман" на Стивън Спилбърг
The Fabelmans

Режисьор: Стивън Спилбърг

С: Мишел Уилямс, Габриел Лабел, Пол Дейно, Сет Роугън, Джуд Хърш

Времетраене: 2 ч. 31 мин.

+ + + + и ½ от 5

Още от същото: "Рома".

The Fabelmans е за Спилбърг това, което бяха "Амаркорд" за Фелини, "400-те удара" за Трюфо, "Фани и Александър" за Бергман. Възстановка на годините на формиране за изкуството, на което ще принадлежи. Режисьорът е и сценарист заедно с носителя на "Пулицър" Тони Кушнър ("Мюнхен", "Линкълн"). Възстановени са домовете, които семейството му е сменяло щат след щат, от изток към юг и запад, от 1952 до 1965 г. Очаквано автобиографията е сантиментална и извисяваща. Разбираме защо следващите му големи филми са такива, каквито ги обичаме.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
The Fabelmans

Режисьор: Стивън Спилбърг

С: Мишел Уилямс, Габриел Лабел, Пол Дейно, Сет Роугън, Джуд Хърш

Времетраене: 2 ч. 31 мин.

+ + + + и ½ от 5

Още от същото: "Рома".

The Fabelmans е за Спилбърг това, което бяха "Амаркорд" за Фелини, "400-те удара" за Трюфо, "Фани и Александър" за Бергман. Възстановка на годините на формиране за изкуството, на което ще принадлежи. Режисьорът е и сценарист заедно с носителя на "Пулицър" Тони Кушнър ("Мюнхен", "Линкълн"). Възстановени са домовете, които семейството му е сменяло щат след щат, от изток към юг и запад, от 1952 до 1965 г. Очаквано автобиографията е сантиментална и извисяваща. Разбираме защо следващите му големи филми са такива, каквито ги обичаме.

За алтер егото си Сами Фейбълман (като малък Матео Зорион, като юноша Габриел Лабел) Спилбърг е избрал име, препращащо към басня и фабула. Следим фрагменти от порастването на момчето за киното и живота. Израснало между две начала - прагматизма на бащата инженер (Пол Дейно) и фантазьорството на майката пианистка (Мишел Уилямс). За единия киното е несериозно хоби и редуване на статични фотографии през сноп светлина, за другия - магия и сън. По-малките сестри и приятелите скаути са статисти в първите хорър, военни и уестърн опити. Бащината любителска камера става вътрешното око на Сами към истините и илюзиите на света. Шанс да контролира това, над което иначе няма власт - неизбежната ерозия на семейството му, тормозът по еврейска линия в гимназията.

Но крайности няма, сантиментът е над омразите, все пак сме в Спилбъргов филм. Доминира опрощаващият оптимизъм. Сами осъзнава силата на своя медиум като емоционален манипулатор през камерата и монтажа. Усеща и болката, която запечатаната истина може да носи. Както и вечния кръст между личния живот и призванието на артиста. Научава финалния си урок от Джон Форд (сардоничен Дейвид Линч), случил се със същите думи и в живота на режисьора. Кое е скука и кое не в киното. Затова тук скука няма. Има го щастливото просълзяване, че си жив едновременно с прожекцията.

Все още няма коментари
Нов коментар