Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Копродукция на България/Германия/Хърватия
Сценарий: Зорница София и Миглена Димова
Режисьор: Зорница София
С: Дария Симеонова, Леон Лучев, Перис Уамбуи, Стив Матиас
Времетраене: 117 мин.
Още от същото: "Медена земя"
Зорница София прави филми ("Мила от Марс", "Прогноза", "Воевода") за силни жени в моменти на изпитание и премеждия. "Майка" качва тази линия на глобално ниво - и географски, и като екзистенциален проблем. Българското кино има световен филм, фактът бе отбелязан с главната награда на националния фестивал във Варна. "Майка" бе и оригиналният избор за оскарите, но няколко минути английски диалог в повече го извадиха от състезанието. Случаят не е прецедент, така отпаднаха и първите предложения на Канада, Австрия и Нигерия. Това са и част от рисковете на глобализацията.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеКопродукция на България/Германия/Хърватия
Сценарий: Зорница София и Миглена Димова
Режисьор: Зорница София
С: Дария Симеонова, Леон Лучев, Перис Уамбуи, Стив Матиас
Времетраене: 117 мин.
Още от същото: "Медена земя"
Зорница София прави филми ("Мила от Марс", "Прогноза", "Воевода") за силни жени в моменти на изпитание и премеждия. "Майка" качва тази линия на глобално ниво - и географски, и като екзистенциален проблем. Българското кино има световен филм, фактът бе отбелязан с главната награда на националния фестивал във Варна. "Майка" бе и оригиналният избор за оскарите, но няколко минути английски диалог в повече го извадиха от състезанието. Случаят не е прецедент, така отпаднаха и първите предложения на Канада, Австрия и Нигерия. Това са и част от рисковете на глобализацията.
Рискуването е в природата на Зорница София като артист - тя сама изигра воеводката си в предишния филм, при всички физически предизвикателства. Сега смесва документ и фикция до финално преливане на драматизираната си Елена (в ролята Дария Симеонова) в прототипа й от живота - театралната режисьорка Елена Панайотова заминава за Африка с програмата си, в която помага на деца. Тя е себе си на финала, с реалните си сълзи. Смесени с тези в салона, те плащат режисьорския риск.

Елена е на 32, когато от хладния речитатив на лекаря разбира, че никога няма да има своите деца, за които мечтае и за които се "трудят" с все по-дистанцирания си партньор, диригент с международна кариера (хърватският актьор Леон Лучев). Тогава намира смисъл в сбъдването на най-простите мечти на най-драстично лишените от тях - децата от ромско сиропиталище в Широка лъка и такова в най-бедното африканско гето Кибера в Кения.
Документалното е вградено в драмата. Артистизмът във всички компоненти извисява истината. Образите са разтърсващи и не се забравят. Крум Родригес зад камерата е съавтор. Намерените неактьорски лица, участващи със собствените си истории, са находка. С емоционална директност, до крясък в упор, филмът подсказва, че майчинството не е в притежанието, а в раздаването без корист. Ако не друго, то на надежда. Че сме част от нещо по-голямо и всяка човешка смърт или страдание ни "намаляват" (по Джон Дън).
Филми като "Майка" правят "намаляването" поносимо.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.