Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Оценка: 3½ от 5
Сценарий и режисура: Мариан Вълев
С участието на: Елеонора Иванова, Цветелина Стоянова, Стефан Денолюбов, Любомир Нейков, Диляна Попова, Стефан Мавродиев
Времетраене: 112 мин.
Още от същото: "Лошо момиче"
Мариан Вълев е актьор със стихиен талант, започнал от една кота с Чочо Попйорданов в яростния "Граница" (1993). Изгубил се за повече от десетилетие, за да събере житейския опит за днешната си позиция на автор и режисьор. Изиграл култова роля на гангстер със сърце в "Под прикритие", сложил началото на модерните сериали в България. С моноспектакъл за наркозависимостта по Ерик Богосян (Wake Up and Smell the Coffee) в театъра зад гърба си. Независимият от държавно финансиране и заснет с телефон "Чалга" е вторият му игрален филм по собствен сценарий след "Лошо момиче" (2019). Част от българските премиери на "София филм фест" и едновременно в кината.
Оценка: 3½ от 5
Сценарий и режисура: Мариан Вълев
С участието на: Елеонора Иванова, Цветелина Стоянова, Стефан Денолюбов, Любомир Нейков, Диляна Попова, Стефан Мавродиев
Времетраене: 112 мин.
Още от същото: "Лошо момиче"
Мариан Вълев е актьор със стихиен талант, започнал от една кота с Чочо Попйорданов в яростния "Граница" (1993). Изгубил се за повече от десетилетие, за да събере житейския опит за днешната си позиция на автор и режисьор. Изиграл култова роля на гангстер със сърце в "Под прикритие", сложил началото на модерните сериали в България. С моноспектакъл за наркозависимостта по Ерик Богосян (Wake Up and Smell the Coffee) в театъра зад гърба си. Независимият от държавно финансиране и заснет с телефон "Чалга" е вторият му игрален филм по собствен сценарий след "Лошо момиче" (2019). Част от българските премиери на "София филм фест" и едновременно в кината.
Израстването на Вълев в контрола над разказа и покритието на стил, емоция и смисъл е очевидно. Добрият външен пример са Tangerine (също сниман с телефон) и "Проектът Флорида" на независимия артист Шон Бейкър. "Чалга" носи същата сурова енергия, с добавени автоирония и зърно романтика.
Разказва съзряването за живота на Барбара, наречена Барби, момиче от малък град с мечта за фолк певица. В ролята е откритието на сезона Елеонора Иванова ("Лулу" в Театър "София" и в състава на филма "Шекспир като улично куче"). По собствените й думи зад кадър - "нацелено момиче". Героинята минава през грозните компромиси по пътя към блясъка и славата. Сексът и предателствата са "горивото" по този път.
Моралният баланс дава едно чисто приятелство. С лудичката и озъбена към живота Роза - Кристина. В ролята с рядък автентизъм е бившата националка по художествена гимнастика Цветелина Стоянова (момичето, което през 2016 г. беше скочило от високо, тук също го прави).
Две честни сърца сред кухия неонов фалш на чалга средата (оператор Димитър Гочев). Стилът на Вълев е директен, нюанси няма. Големи комедийни актьори (Лафазанов, Рачков, Калев) правят с наслада епизоди - етюди в амплоато си. Самият Мариан Вълев разчупва "четвъртата стена" и пита в упор героинята си големите ценностни въпроси, пред които е изправено цялото й поколение.
3 коментара
Самото име подсказва, че е поредната стереотипна "софийска" тъпня от комплексирани некадърници.
Наскоро в The Guardian един оператор, от ветераните в Холивуд, обясняваше много ясно в една статия каква е разликата между истински "film" и това което днес снимат с телефони и ръчни туристически камери и след това представят за "филми". Намерете тази статия и я прочетете. Ще си спестите излагането.
Продуктовото позициониране е толкова натрапващо ,че дразни. Сценария беше натъкмен ,за да влизат в казината и да си оворят тамбез каквато и да е логика . В полицията откога Потрес !пият само някакви непознати плодови сакове и телефона на оператора минава покрай етикетите .Потрес.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.