Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Още с дебюта си "Граница" (1994) Илиян Симеонов показа, че държи да е честен към поколението си и проблемите му. На фона на казармения абсурд във филма ставаше дума за една генерация без илюзии, решила за себе си, че бъдещето е оттатък границата. Но Симеонов остана тук, продължи да прави филми (обикновено по текстове на Емил Тонев) - "Сомбреро блус" (1999), "Ярост" (2002). В тях имаше носталгия и мъжки сантимент, също и уважение към жанра. Героите му бяха романтични аутсайдери, привидно потънали в екзистенциална тъга, но с останала воля за един финален бунтарски жест. Илиян Симеонов излива сценария на "Пазачът на мъртвите" в една зимна седмица преди десетина години. В образа на Художника (Самуел Финци) има личен момент, режисьорът е завършил някога художествена гимназия. Проектът преминава през перипетии на комисии и отлагания, в един момент за главната роля се съгласява немската звезда Катя Риман. Сега филмът е факт. Заради респекта към паметта на мъртвите не е снимано на реални гробища, направен е декор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.