нАни

"Социална" мелодрама, падаща в собствения си "розов" капан

Ани Брадок (Скарлет Джоансън) е на 21, току-що е завършила колеж, страстта й е антропологията, но майка й (Дона Мърфи), медицинска сестра, спестявала собствения си живот, за да я изучи, иска да я види непременно в сив костюм и с кариера на секретарка на Уолстрийт. Но на първото банково интервю Ани блокира върху простия въпрос - коя е Ани Брадок? Стресната, осъзнава, че е била само страничен наблюдател на живота си, не го е живяла истински. Започва да лъже майка си, че са я взели на работа и се е пренесла при най-добрата си приятелка (Алиша Кийс) с нейния забавен гей съквартирант, а в действителност прекарва времето си във фантазиране пред диорамите с човешки видове от различни епохи в музея за естествена история. От мислите й зад кадър, минаващи през целия филм, разбираме, колко е лошо мнението й за съвременните човешки видове, особено тези от богатско-снобарското племе на "Ъпър ийст сайд", Манхатън. Другото й любимо място е Сентръл парк, където спасява от прегазване глезен 5-годишен хлапак (Никълъс Арт), а когато невротично-отнесената му майка (Лора Лини) чува при запознаването "нани" вместо "Ани", съдбата й е решена. Началото на социално-сантименталната комедия "нАни" (The Nanny Diaries) е и нейната най-любопитна част, сатирата с класовите типажи на съвременния мегаполис има от интелектуалния заряд на филм на Уди Алън, хуморът е поднесен с английска сдържаност, във визията има въображение и носталгични препратки към Мери Попинс.

Филмът е адаптация по бестселър (от 2002) в жанра плажен чик-лит, авторите му Ема Маклафлин и Никола Краус действително са гледали деца в тузарската част на Манхатън, успехът им подготвя почвата за другия емблематичен класов разрез на суетата и нарцистичния лукс "Дяволът носи Прада". Тук обаче филмовата топка остава доста по-ниско, иначе обещаващата сценарно-режисьорска двойка Робърт Пулчини/Шари Спрингър Бърман ("Американски разкош", 2003) така и не събира смелост да излезе от сладникаво-назидателния тон на книгата. Ироничните остроти от началото са набързо забравени, сменят ги Пепеляшка-щампите за намирането на себе си след перипетии във враждебен, но изкушаващ свят, и претоплената и сервирана наготово спасителна от всичко любов с идеалния принц (Крис Еванс от "Мач пойнт"), в случая харвардски студент от добро семейство, с нула пороци, но безкрайно търпение, докато момата бавачка най-сетне си изясни какво иска от живота.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Разнообразие?

    Може ли някой друг освен Терзиев да пише за филми чат-пат? Много е скучно само янковата гледна точка да четем.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    въпросният

    Може ли някой друг освен Стивън Джерард да бие дузпите за Ливърпул чат-пат? Много е скучно само Джерард да го прави.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Humility, not hubris

    Хахаха. Мислиш, че си незаменим?

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    демиург

    http://demi-urge.blogspot.com

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-(
    AJM

    На мен ми харесва Скарлет и филма става за гледане, забавен е. А и е за момичета!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал