Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
По-скоро да...
"Аз съм легенда"Научнофантастичният роман на Ричард Матесън (сценарист на "Дуел" на Спилбърг) от 1954, с характерни за времето мрачни екзистенциални мотиви (любим на Стивън Кинг, подтикнал го към писател) е екранизиран с целия размах на днешните технологии. В центъра е един добър Уил Смит в самотната роля на военизиран учен, последният оцелял в сюрреалистично изпразнен от хора Ню Йорк, заобиколен от кръвожадни зомбита след мутация на изкуствен вирус. След величественото визуално встъпление филмът влиза в период на психонюанси и паузи, оставящи време и за някои общовалидни философски въпроси. Те обаче са бързо подминати в името на шумния, мело финал.
По-скоро не...
"Пришълците срещу Хищника"Бият се чудовищата от двете класически хорър-фантастики на 80-те - около Predator тогава беше Арнолд Шварценегер, а Aliens гонеха младата Сигърни Уивър из космически кораби. Сега човешкият елемент е сведен до пушечно месо за двата стряскащи и тормозещи сетивата специални ефекта. Все пак в сравнение с изцяло механичния оригинал от 2004 този път се забелязват следи от реална интрига, дори дилема на живи хора на финала. Амбициозна е и връзката на визията със саундтрака, както може да се очаква от новите режисьори в поредицата Братя Строс, автори на клипа към Californication (1999) на "Ред хот чили пепърс". Все пак добрата вест в случая е присъствието на думата Requiem в оригиналното заглавие.
Очевидно старата филмова магия около числото 7 продължава да работи (70-те са най-успешното филмово десетилетие, да не говорим за "Седемте самураи" или "Великолепната седморка"), 2007 оставя сравнително пълни каси и качествени филми, за които дълго ще се говори. Публикуваните в "Ню Йорк Таймс" (от 2 януари 2008, http://www.nytimes.com/2008/01/02/movies/02year.html) данни на боксофис-тракинг компанията Media by Numbers показват нарастване с около 10% на глобалните приходи от билети ($9.4 млрд. в Северна Америка; $9.7 млрд. от останалия свят). Броят на зрителите (1.42 млрд.) не е стигнал десетилетния пик от 2002 г. (1.62), но пък е най-високият в последните години, докато трайната тенденция при DVD продажбите е към свиване заради експанзията на интернет. Очевидно ходенето на кино остава непокътнат от новите технологии навик, поне в обозримо бъдеще.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.