Спийд Рейсър

Новата виртуална халюцинация на Братя Уашовски не разиграва чувствата, опитва да ги нарисува компютърно. За децата - успешно

По-скоро да...

"Да си остане във Вегас"

И двамата са от Манхатън, родени са един за друг, но още не го знаят, оказват се едновременно в Лас Вегас, за да лекуват душевни рани. Той (Аштън Къчър) прави мебели по поръчка, уволнили са го незаслужено, тя (Камерън Диас) е брокер на Уолстрийт, гаджето й я напуска. Всеки си води по един приятел от същия пол, достатъчно чешит да не скучае. Срещат се, напиват се, правят олимпийски секс, после се женят по правилата на Вегас, и двамата са наясно, че ще е за кратко. Но на изпроводяк той пуска нейна монета в машинката, печелят джакпота от $3 млн. Всеки иска цялата сума, на бракоразводния съдия му писва, осъжда ги на 6 месеца съвместен живот със строги брачни правила, нарушилият ги губи парите.

Непретенциозна, но изиграна с вдъхновение и без задръжки от пасващите си звезди секси комедия, в позабравения циничен ключ към мъжко-женските слабости на Били Уайлдър. Ако забравим клишетата и няколко първосигнални гега, за лятото си е направо свежа.

По-скоро не...

"Златна възможност"

Макконъхи и Хъдсън са пълно разминаване 5 години след "Как да разкараш гаджето си за 10 дни". Влачат уморен брак, тя напразно го чака да порасне, той гони с юношеско заслепение приказно съкровище в потънал край Флорида испански галеон от ХVІІІ век. В перипетиите към съкровището ще възстановяват и любовта си, помагат им английски аристократ (Доналд Съдърланд) с разкошна яхта и глезена дъщеря, пречат им украински гангстер и местен авантюрист.

Приключенски романс с моменти на несръчна комедия, комиксовият диалог и гротесковите злодеи лишават филма от всякакъв съспенс, излишно насилническият финал увисва. Билета отчасти плащат плажните пейзажи, добрите подводни снимки и вродената симпатичност на Хъдсън.

ко са те кръстили Спийд, а фамилията ти е Рейсър, нямаш голям избор в живота - срастваш се с волана, ставаш най-скоростният автомобилен състезател в света. Едноименният (Speed Racer) филм на Братя Уашовски заличава и последните гранични остатъци между игрално кино и анимация, слива двете естетики във виртуално цяло. Досегашните линии бяха на подчиняване на едното на другото. За пионер в дейността броим Робърт Земекис, миксирал живо актьорско действие с анимационни герои още в далечния "Кой натопи Заека Роджър" (1988). В "Полярен експрес" (2004) той издигна в режисьорски похват технологията performance capture (с много компютърни точки се улавят движението и жестовете на актьорите, вграждат се в анимационната картина). В "Беулф" (2007) пикселите му вече бяха напреднали, че постигаха чисто актьорстване, погледа на Антъни Хопкинс, сардоничната усмивка на Джон Малкович, самата Анджелина Джоли в цялото й голо великолепие до мечтаната бенка над котешката дясна вежда. И все пак "Беулф" благоразумно бе оставен в анимационната категория при оскарите. В другата посока се трудеха хора като Робърт Родригес ("Град на греха") и Зак Снайдър ("300"), разиграващи героите си от плът и кръв и в пълно жанрово снаряжение в измислена, рисувана среда. Въпреки нея филмите им се крепяха на игралния бряг. В "Спийд Рейсър" Уашовски са морфирали човешкия и анимационния елемент до пълна виртуална взаимозаменяемост. Ефектът е двузначен - откровение, ако сте до 12, отявлен геймър или колекционерски фен на японска манга-анимация; или двучасово издевателство над сетивата без много смисъл, ако все още се интересувате от реалния свят. Да сте сънували скоро, че са ви вкарали насила във видеоигра, приличаща на цветна, динамична халюцинация, лашкат ви и ви мачкат по правилата й и няма излизане, няма събуждане...?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал