Оскарспотинг
Фаворитите на наградния сезон "Странният случай с Бенджамин Бътън", "Беднякът милионер" и "Фрост/Никсън" се засичат в българския афиш
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Останалите два филма ("Милк" и "Четецът") от важните петици с номинации за продукция и режисура (които тази година съвпадат), идват до две седмици. Което ни поставя донякъде на мястото на прословутите академици - претеглящи стилове и истории, сравняващи въздействия, защитаващи лични фаворити. За другаде не знам, но в киното глобализацията ще се окаже благодатна - вече гледаме важните филми заедно с посветените в индустрията, не години след естетическото им отзвучаване.
"Фрост/Никсън" (Frost/Nixon) е трилър в слово за силата на медиите и за властта като корумпирано политическо съзнание. Рон Хауърд ("Аполо 13", "Красив ум") е филмирал едноименната пиеса на Питър Морган ("Кралицата"), играна триумфално в Лондон (2006), пренесена на Бродуей (2007), където стигнала 137 представления, награда "Тони" за Франк Лангела като Никсън и номинации за спектакъл на годината и за Майкъл Шийн (Тони Блеър в "Кралицата)" като телевизионния водещ Дейвид Фрост. Хауърд пак е в силата си при екранизирането на действителни случаи, този път става дума за серията от четири 90-минутни разговора на харизматичния, но приеман за повърхностен британски шоумен, с първия в историята, подал оставка американски президент, излъчени през май 1977, които държат и досега рекорда за рейтинг на политическо интервю с 45 милиона зрители. За сравнение, миналата година самите оскари бяха гледани от 32 милиона.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Фрост/Никсън не става; Беднякът просто става; Бътън е много, много добър, но не и шедьовър. Ако трябва да гласувам - естествено за Бътън.
Беднякът е велик, Бътън - плосък.
Лично мнение:
На мен тези Оскари са ми странни и доста по-скучни от това, на което свикнах през последните четири години. От важните категории като цял филм ми е симпатичен само Бътън. Останалото си заслужава вниманието само заради отделни елементи на филма - играта на Кейт Уинслет в Четецът, камерата в Бедняка (иначе забавен рекламен филм на Стани богат и псевдо опит за представяне на социалните проблеми в Индия), изкъртващата игра на Мерил Стрийп в Doubt. Май Холивуд тая година го докара дотам най-оспорвано да е при анимационните филми... Помнете ми думата - догодина там ще е още по-интересно:)
Адски ме е яд, че са номинирали два политически филма, а The Wrestler е само с номинация за чудовищната игра на Мики Рурк. Но пък и Оскарите са си американски награди, в края на краищата...
Не съм гледал Никсън, от Бътън гледах половин час в началото и 45 минути в края, средата я проспах - мисля да го гледам още веднъж, тъй като явно съм проспал същината.
Бедняка или мърляча, както бе преведен в моя вариант е най-доброто, което съм гледал през последните две години.
Особенно краят - такава ирония или сарказъм - удивително направено!
То и мненията на Кандов са си само български, в края на краищата...
Бътън е 1:1 Форест Гъмп!
Играта на Мики Рурк в Кечистът е разтърсваща, заслужава оскар! Иначе беднякът-милионер е най-добрият филм за годината, риъли......
На кого му пука за Оскарите? IMDB:
#34. 8.6 Slumdog Millionaire (2008)
#125. 8.2 The Curious Case of Benjamin Button (2008)
#244. 8.0 Frost/Nixon (2008)
Това е.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход