Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
За добрия автор е без значение дали изходният материал е попарт еднодневка или висока литература, той винаги оставя своя (естетически) отпечатък. Като добри автори Сам Рейми ("Спайдърмен", 2002) и Кристофър Нолън ("Черният рицар", 2008) обогатиха юношеския жанр на маскирания комиксов отмъстител с възрастни морални измерения, без да отнемат от размаха на действието. Сега към тях се присъединява и естет като Мишел Гондри ("Блясъкът на чистия ум", 2004). В "Зеленият стършел" (The Green Hornet) той предефинира супергероичния жанр като комедия на характери.
Материалът, с който е работил, е чиста масова култура. Започнал като приключенски радиотеатър на 31 януари 1936 (продължил до 1952), от 1940 е на комикс, бил е филмова поредица, предназначена за дневни прожекции (13 оригинални + 15 Strikes Again серии), чак до към края на 40-те. Между 1966 и 1967 е много популярен тв сериал на АВС с паметна роля на Брус Лий като шофьора Като, фактическият пробив азиатската звезда в Америка.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Да си призная не прочетох цялото интервю, но "ужилване с хумор"?! Вие сериозно ли?! Сравнение с Kick-Ass - какво по дяволите?! Прощавайте, може и на мен нещо да ми има, но за мен филмът си беше поредната боза изкарана от големия задния на Холивуд...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход