Страшно и красиво

"Пурпурен връх" на Гийермо дел Торо приковава със стил

"Призраците наистина съществуват", казва с убеждение втренченото в камерата лице на Мия Васиковска в първия кадър на този поглъщащ филм (Crimson Peak). Уловката е, че тя самата прилича на призрак. Лицето й е бяло колкото околната зимна картина, единственият цвят са раните по лицето и ръцете й. Резката на скулата й е отворена рана, но не кърви. Жива ли е тя или не? Това е въпросът вече, а не дали призраците съществуват. Включени сме в магията. Готови сме да ни бъде разказана страшната приказка, знаейки, че е само приказка. При Гийермо дел Торо ("Лабиринтът на фавна") образите казват колкото перипетиите и действието. И има добавена доза изкуство.

СЮЖЕТ

1901 г. Невинната дъщеря (Миа Васиковска) на американски новобогаташ пише роман с призраци. Привлечена е от беден английски аристократ (Том Хъдълстън) с по-голяма сестра (Джесика Частейн), омъжва се за него. Тримата заминават за семейния готически замък в Северна Англия, населен с духове и тайни. 

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    velbg avatar :-|
    velbg
    • + 6

    За жалост ревюто е или поръчково, или авторът има нисък критерии относно филмите, които гледа. Визуално, 'Пурпурният връх' е красив и оправдава бюджета си, да. Това обаче не променя факта, че персонажите са плитки, сюжетът е изпълнен с всяко готическо клише (от 'прокълната къща' до инцест), а развръзката е безкрайно предвидима. А в 'страшните' моменти салонът не можеше да сдържи своя смях.

    Гийермо дел Торо може много повече. Гледайте (отново) Лабиринтът на фавна, не си губете времето с тази комерсиална посредственост.

    Нередност?
  • 2
    gesand avatar :-|
    gesand
    • + 2

    До коментар [#1] от "velbg":

    По-добре гледайте (отново) The Devil's Backbone. Това е най-добрият филм на дел Торо.

    Нередност?
  • 3
    shok84 avatar :-|
    shok84
    • + 1

    Много от режисьорите могат "много повече",но за жалост отдавна киното стана машина за пари,а където са намесени те се залага на сигурност и масовост.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал