Мъжки род, женски род

Стил и мярка в трансджендър мелодрамата "Момичето от Дания"

Кадър от "Момичето от Дания"
Кадър от "Момичето от Дания"
Кадър от "Момичето от Дания"
Кадър от "Момичето от Дания"

Две са местата на действие в този изящен и интелигентен филм (The Danish Girl). Едното е обичайният и захранван с любов и отдаденост и от двете страни брак между Айнар и Герда. Тук Алисия Викандер е с диапазон и дълбочина, които предишните й роли (Ex-Machina, "Мъжът от U.N.C.L.E.") не подсказваха. Второто е болезнената и триумфална метаморфоза вътре в Айнар (психологическа, но и хирургическа) до пълната му идентификация с жената Лили в себе си. Герда, Айнар и Лили задействат любовен триъгълник, макар да са външно двама. Талантът за разтваряне в чужди същности на Еди Редмейн работи с хипнотизиращата сила от "Теорията на всичко".

СЮЖЕТ

1926, Копенхаген. Двойката бохемстващи художници Айнар (Редмейн) и Герда (Викандер) са щастливо женени от шест години, опитват да имат дете. Един ден нейният модел, балерина (Амбър Хърд), закъснява, той на шега навлича женски дрехи, за да й позира. Това отключва истинската му същност, която иска своето си тяло.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал