За Леа без Леа

В "Пеещите обувки" досиетата са повече от песните

7+ + от 5

Леа Иванова е била най-известният българин в чужбина през 60-те години на миналия век. В собствената й страна името й се споменавало шепнешком. Като в шлагера й "Шу-шу", възкресен в наше време от Мариус Куркински. Джаз и суинг певица през 40-те с песните на Ела Фицджералд, преди това с бедно детство в Цариград, но със завършен френски лицей. Комунистическата власт забранява песните й, естрадни шлагери и вариететни шансони от епохата, развращавали младежта.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    glaxo avatar :-|
    glaxo
    • + 11

    Макар и с доста премълчано разочарование, авторът го казва- филмът е това, което не трябваше да бъде.Каза го и Нора Нова. Не всеки може и трябва да прави такива филми. И Р.Спасов се проваля, защото филма няма нито душа, нито страст, нито нещо от чара на времето на "суинга" и "джаз-бандите" на 50-те и 60-те. Схематично, без атмосфера и някакъв сурогат на истинската артистична личност на Лея, която беше невероятен артист, корав човек и отстоя себе си и свободата на духа си въпреки комунистическите изроди от ДС, които я тъпкаха и унижаваха чак до края на 70-те. Помня преди 15-16 г. седяхме с големия саксофонист Людмил Георгиев на старите, тежки дървени пейки пред кардио-кабинета на партера на Първа градска и в мухабета който се захвана, говорихме за младите му години (беше в джаза от 15 годишен) и стана дума за семеен познат- Димитър Симеонов "Мончо" (който още е жив и не знам дали Р.Спасов се е сетил да го привлече за консултант-тя правеше парчета с оркестъра му), за Лея и Еди и той ми каза много интересни неща за нея, за духа и' , за трудния и живот след инсултите' и фурора, който е предизвиквала в големите вариетета на цяла Западна Европа.Жалко, че едно нещо не се прави с любов, уважение и отговорност към такива легендарни личности.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал