И приятно, и страшно

"Безкрайната градина" на Галин Стоев те оставя озарен и пречистен

Кадър от "Безкрайната градина"    ©  Капитал
Оценка:

**** от 5

Филмът е за вътрешната празнота и запълването й с любов. Когато любовта е невъзможна – с копнежа по нея. Дебютът в киното на работещия напоследък предимно във Франция театрален ас Галин Стоев е и за пространствата за бягство, когато външният свят е в криза и разпад. Тогава с няколко безкористни валенции нежност към друго човешко същество, бягството става намиране. На себе си, на смисъла. Това се неща летливи и деликатни, интимни и условни, а заради фотографската си природа киното е винаги конкретно. Сякаш театърът е по-пригоден за изразяването им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    flakes avatar :-|
    P.
    • - 2
    • + 5

    Чета и уважавам критиката на Янко Терзиев, но тук не мога да се съглася. Особено с частта, в която казва, че актьорите се справят с неподозирана зрялост, а близките им планове са портрет от вътрешна светлина.

    Да, филмът е за вътрешната празнота и запълването й с любов. Когато любовта е невъзможна – с копнежа по нея.

    Но как да усетиш и преживееш това, което персонажите преживяват, когато актьорите не успяват да го изразят? Как когато именно камерата трябва да ни вкара в този техен тих и в същото време бушуващ свят. Къде бяха добрите оператори каквито всъщност са тандем Мисирков/Богданов?

    Актьорите не се справиха. Една от причините филмът да е слаб. Изключение може би прави играта на Димитър Николов. Там видяхме нещо, макар и само на моменти. Но ще порастне. Може би.

    Що се отнася до близките планове, те отслабиха и обезличиха още повече силното желание на режисьора да придаде интимност и топлота на така жадуващите за внимание и любов персонажи.

    Единствено музиката беше добре подбрана, но дори и тя не успя да спаси филма.

    Нередност?
  • 2
    guguna2 avatar :-|
    guguna2
    • - 4


    До коментар [#1] от "
    P.
    ": Вие да не сте актриса провалила се на кастинга за този филм? 😂

    Нередност?
  • 3
    vis avatar :-|
    вис
    • + 3

    филмът в отделните си елементи и части е прекрасен, но цялото е много далеч от описаното в рецензията. повече от 2/3 от филма минава в история с глас зад кадър и протяжно, бавно, мудно и режисьорски неконтролирано изключително конвенционално, класическо и вече банално редуване на картини, не на образи или кинематографично оцветен живот. диалогът е скръбен и е черна дупка. а лесната и драматична злоупотреба със самозапалването е отвъд ръба на лошия вкус.

    Нередност?
  • 4
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi
    • + 1

    Това е тежка умопомрачаваща полюция облечена в маниерна превзетост. Никак не ме интересува, че великият Галин Стоев бил някакьв си в провинциален френски театър. Просто за пореден път доказва,че театърът и киното не трябва да си мешат капите - примери толкова много....

    Нередност?
  • 5
    fipo avatar :-|
    fipo
    • + 1

    Дълго очаквах този филм! За съжаление останах много разочарован и празен след прожекцията му! За мен режисьорът не познава елементарни закони за строеж на филмов разказ! И от там рекламната мантра за „най - нежният филм„ - просто не се случва реално! Станах свидетел на абсолютна безпомощност на някой от главните актьори - давеха се като патета в кълчища от неястнота какво точно играят - особено Мартин Димитров! Гласът зад кадър обясняващ на публиката какво трябва да вижда и чувства е пълен потрес!Текстът зад кадър пък написан явно от Георги Тенев е литература претенциозна, но не и действена, вършеща работа в киното! Непрестанният музикален фон също! Дразнещо и елементарно! Е да - Мисирков и Богданов са се справили професионално и красиво.... Но това е крайно недостатъчно за да се превърне визуалната импресия във филм! Светъл лъч беше Никола Анастасов и донякъде Глория Петкова, епизодичните роли приятни...От там нататък не разбрах Галин Стоев защо ми причини това?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал