С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю / Кино

22 фев 2019, 8:49, 4547 прочитания

Кино: "Фаворитката"

Колапсът на човешкото във всички времена през три прекрасни актриси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Мария Антоанета"
Човекът съвсем не звучи гордо, когато е под лупата на Йоргос Лантимос. Гръцкият режисьор е сюрреалистът с идеи в днешното кино, продължителят на Бунюел. Той е като ентомолог над персонажите си, поставя ги в хладни до съвършенство конструкции, където лъсват първичните импулси и животинското ("Кучешки зъб", "Омарът", "Убийството на свещения елен"). Изглежда, е прав в диагнозата си, ако съдим по приемането на Тhe Favourite - десет номинации за "Оскар", седем отличия на BAFTA, включително за британски филм на годината.

"Фаворитката" е дуел на две жени за вниманието на трета жена. Времето е ранният ХVIII век, управлението на кралица Ана (1702 - 1714), но нравите са универсални, а езикът съвременен и свободно циничен. Плащът на интелектуална ирония покрива ставащото, филмът е за подготвена публика, наясно с контекста. Класическа музика – от Хендел и Бах, до Шуман и Шуберт (и накрая Елтън Джон за финал) – е моралният коментар. Музиката е извисена и величествена – човекът е нищожен в страстите и дребните си кроежи.




Кралица Ана е Оливия Колман, в най-богатата на нюанси роля. С лична трагедия в миналото, отглеждаща зайци вместо деца. Сприхава, но също по детски ранима, тя е оставила управлението на първата си дама (и любовница) лейди Марлборо (прапрабабата на Чърчил). Рейчъл Уайз е идеалната манипулаторка, с воля за десетина мъже. Между двете застава новата фаворитка и довереница (включително в леглото), пропаднала до слугиня бивша аристократка (Ема Стоун в най-силната си до днес роля), решена на всичко, за да качи стълбата до върха. Трите актриси вчовечават предварителната геометрия на стила. Моментите на искрено страдание и просълзените в близък план очи изкупват изчезващото човешко.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Smart Коледа" Кино: "Smart Коледа"

Празнична приказка за деца с български сюжет

30 ное 2018, 6041 прочитания

Летен екран Летен екран

На кино през ваканцията - от Том Круз до АББА и Мечо Пух

7 юли 2018, 57400 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 12687 прочитания

20 сеп 2019, 5800 прочитания

20 сеп 2019, 3155 прочитания

20 сеп 2019, 2191 прочитания

20 сеп 2019, 2007 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кино" Затваряне
Различните оскари

"Зелената книга", "Рома" и филми с културно, расово и полово многообразие печелят на 91-та академична церемония

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев