С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю / Кино

22 фев 2019, 8:49, 4143 прочитания

Кино: "Фаворитката"

Колапсът на човешкото във всички времена през три прекрасни актриси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Мария Антоанета"
Човекът съвсем не звучи гордо, когато е под лупата на Йоргос Лантимос. Гръцкият режисьор е сюрреалистът с идеи в днешното кино, продължителят на Бунюел. Той е като ентомолог над персонажите си, поставя ги в хладни до съвършенство конструкции, където лъсват първичните импулси и животинското ("Кучешки зъб", "Омарът", "Убийството на свещения елен"). Изглежда, е прав в диагнозата си, ако съдим по приемането на Тhe Favourite - десет номинации за "Оскар", седем отличия на BAFTA, включително за британски филм на годината.

"Фаворитката" е дуел на две жени за вниманието на трета жена. Времето е ранният ХVIII век, управлението на кралица Ана (1702 - 1714), но нравите са универсални, а езикът съвременен и свободно циничен. Плащът на интелектуална ирония покрива ставащото, филмът е за подготвена публика, наясно с контекста. Класическа музика – от Хендел и Бах, до Шуман и Шуберт (и накрая Елтън Джон за финал) – е моралният коментар. Музиката е извисена и величествена – човекът е нищожен в страстите и дребните си кроежи.




Кралица Ана е Оливия Колман, в най-богатата на нюанси роля. С лична трагедия в миналото, отглеждаща зайци вместо деца. Сприхава, но също по детски ранима, тя е оставила управлението на първата си дама (и любовница) лейди Марлборо (прапрабабата на Чърчил). Рейчъл Уайз е идеалната манипулаторка, с воля за десетина мъже. Между двете застава новата фаворитка и довереница (включително в леглото), пропаднала до слугиня бивша аристократка (Ема Стоун в най-силната си до днес роля), решена на всичко, за да качи стълбата до върха. Трите актриси вчовечават предварителната геометрия на стила. Моментите на искрено страдание и просълзените в близък план очи изкупват изчезващото човешко.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Smart Коледа" Кино: "Smart Коледа"

Празнична приказка за деца с български сюжет

30 ное 2018, 5788 прочитания

Летен екран Летен екран

На кино през ваканцията - от Том Круз до АББА и Мечо Пух

7 юли 2018, 57044 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кино" Затваряне
Различните оскари

"Зелената книга", "Рома" и филми с културно, расово и полово многообразие печелят на 91-та академична церемония

Новата дигитална война

След ограничаването на Huawei битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

Спад в инерцията на растежа

Първите отчети на публичните компании дават разнопосочни сигнали за бизнеса им, но се отчита леко забавяне

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си