Кино: "Фаворитката"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Фаворитката"

Кино: "Фаворитката"

Колапсът на човешкото във всички времена през три прекрасни актриси

Янко Терзиев
5612 прочитания

Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Мария Антоанета"

Човекът съвсем не звучи гордо, когато е под лупата на Йоргос Лантимос. Гръцкият режисьор е сюрреалистът с идеи в днешното кино, продължителят на Бунюел. Той е като ентомолог над персонажите си, поставя ги в хладни до съвършенство конструкции, където лъсват първичните импулси и животинското ("Кучешки зъб", "Омарът", "Убийството на свещения елен"). Изглежда, е прав в диагнозата си, ако съдим по приемането на Тhe Favourite - десет номинации за "Оскар", седем отличия на BAFTA, включително за британски филм на годината.

"Фаворитката" е дуел на две жени за вниманието на трета жена. Времето е ранният ХVIII век, управлението на кралица Ана (1702 - 1714), но нравите са универсални, а езикът съвременен и свободно циничен. Плащът на интелектуална ирония покрива ставащото, филмът е за подготвена публика, наясно с контекста. Класическа музика – от Хендел и Бах, до Шуман и Шуберт (и накрая Елтън Джон за финал) – е моралният коментар. Музиката е извисена и величествена – човекът е нищожен в страстите и дребните си кроежи.

Кралица Ана е Оливия Колман, в най-богатата на нюанси роля. С лична трагедия в миналото, отглеждаща зайци вместо деца. Сприхава, но също по детски ранима, тя е оставила управлението на първата си дама (и любовница) лейди Марлборо (прапрабабата на Чърчил). Рейчъл Уайз е идеалната манипулаторка, с воля за десетина мъже. Между двете застава новата фаворитка и довереница (включително в леглото), пропаднала до слугиня бивша аристократка (Ема Стоун в най-силната си до днес роля), решена на всичко, за да качи стълбата до върха. Трите актриси вчовечават предварителната геометрия на стила. Моментите на искрено страдание и просълзените в близък план очи изкупват изчезващото човешко.

Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Мария Антоанета"

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Летен екран

Летен екран

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK