Нов Лансър променя пътя на Мицубиши
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нов Лансър променя пътя на Мицубиши

Нов Лансър променя пътя на Мицубиши

4939 прочитания

Напълно нов "Лансър" представи "Мицубиши" за 2008 г. Моделът е забележителен по поне три причини. Той е първият от една нова ера за компанията. "Мицубиши мотърс" се отдели от "Даймлер Бенц" с капиталите на други части от гиганта и пое отново собствен път. Колата обаче за пръв път ще дели обща платформа с половин дузина други модели и не само на компанията. Това е втората особена характеристика. Японците недалновидно се разпиляваха в моделите си в миналото. Третата важна черта е, че дизайнът е създаден близо до Франкфурт и носи много повече стил, който се харесва в Европа, отколкото където и да било другаде.

Колата наследява една отлична спортна традиция на марката, но и добрите семпли характеристики на предишните модели в средния клас като "Каризма". Тя имаше успех в Европа, като от лансирането на модела през 1995 г. до неговото спиране през декември 2003 г. бяха продадени 390 000 броя. После се появи предишният "Лансър", който, без да блести с нищо, стана най-продаваната кола в Русия изобщо.

Стъпвайки на опита от всичко това и успехите и неуспехите в другите части на планетата, "Лансър" е пипнат доста добре.

Като дизайн влиянието на титлите на Томи Макинен е подчертано и вън, и вътре - в таблото например. То е в черната гама, с кръгли прибори, с големи сенници. Като интериор и функционалност се ползва опитът на "Каризма" и предишния "Лансър", материалите не са скъпи, но са солидни.

Като техника се ползва наследството от връзката с "Даймлер" и собственият огромен опит в създаването на отлично работещи автомобили.

Поглед към двигателите доказва напълно тези характеристики.

"Лансър" стартира с 3 двигателя. Първият е 1.5 литра бензин със 110 к.с., следват 1.8 литра със 143 и 2 литра дизел помпа-дюза от "Фолксваген" със 140 к.с.

В Мицубиши работят усилено по нови собствени модерни дизели и те ще допълнят гамата. В момента обаче най-добър според мен за модела е моторът 1.8 бензин. Той бе избран за двигател на годината и е разработен от "Даймлер - Крайслер" и "Хюндай". Като характеристики двигателят е много добър и чист, а в "Мицубиши" са се постарали да звучи невероятно със специална изпускателна система.

Дизелът на "Фолксваген" е също доказан като качества, но е шумен, макар и при него звукът да е допълнително модулиран, за да звучи колата спортно.

Ще бъдат пуснати и две спортни версии - новото "Eво 10" с 295 к.с., задвижване на 4 колела и всичко, което се очаква от "Еволюшън", но ще има и една по-мека версия "Рали арт" с 240 к.с.

На разположение в гамата е новата автоматична скоростна кутия CVT с възможност за управление с планки от волана. Mицубиши разработи новата си 6-степенна полуавтоматична предавателна кутия, получила името SST (Sport Shift Transmission). Тя ще е за спортните варианти, но и опция за по-малките. Технологично е аналогична с DSG на Audi и Volkswagen, с два съединителя.

Класическата механична скоростна кутия обаче също прави впечатление с това, че скоростите влизат малко твърдо, пак като при спортна кола, макар характерът на модела е като цяло фамилен.

+ Добър дизайн, доказана техника и японско качество

- Много къса гама от двигатели, липса на дизел Common rail

Новини

Новата компактна "Мазда 2" получи 5 звезди от независимата агенция за изпитване безопасността на новите модели леки автомобили Euro NCAP. Моделът, който бе избран от българските автомобилни журналисти за кола на годината тук, както впрочем и в Япония, покри всички изпитания за челен и страничен удар, запазвайки купето, макар колата да е със 100 кг по-лека и с 40 мм по-къса от предишния модел.

Вторият по големина японски автомобилен производител "Хонда" очакваше да завърши 2007 г. с 6% ръст в продажбите до ниво 3.76 млн. броя.

Агенция АП цитира президента на компанията Такео Фукуи, че тенденцията ще се запази и през 2008 г., като най-радостното било, че има ръст в продажбите навсякъде в САЩ, Европа, Азия.

За 2008 г. прогнозата е ръст в продажбите в САЩ от нови 3% до 1.59 милиона автомобила. Усилията в най-близко бъдеще ще бъдат концентрирани върху създаването на нови хибридни автомобили, които до една година да достигнат числото 200 000 в производството. През 2010 г. те трябва да заемат 10% от всички произвеждани от марката автомобили.

"Сузуки" разпространи първите снимки на нов малък концептуален автомобил, който ще дебютира в началото на януари на автомобилния салон в Ню Делхи. Моделът засега е означен като A-Star и е наследник на малкото "Алто". Мястото е избрано не случайно, защото точно в Индия, в завода в град Манесар, ще бъде сглобяван бъдещият нов най-компактен модел на фирмата, който ще се позиционира на пазара над излизащия през 2008 г. нов малък "Сплаш", наследник на "Вагон R", който отново ще се прави заедно с "Опел Агила".

Напълно нов "Лансър" представи "Мицубиши" за 2008 г. Моделът е забележителен по поне три причини. Той е първият от една нова ера за компанията. "Мицубиши мотърс" се отдели от "Даймлер Бенц" с капиталите на други части от гиганта и пое отново собствен път. Колата обаче за пръв път ще дели обща платформа с половин дузина други модели и не само на компанията. Това е втората особена характеристика. Японците недалновидно се разпиляваха в моделите си в миналото. Третата важна черта е, че дизайнът е създаден близо до Франкфурт и носи много повече стил, който се харесва в Европа, отколкото където и да било другаде.

Колата наследява една отлична спортна традиция на марката, но и добрите семпли характеристики на предишните модели в средния клас като "Каризма". Тя имаше успех в Европа, като от лансирането на модела през 1995 г. до неговото спиране през декември 2003 г. бяха продадени 390 000 броя. После се появи предишният "Лансър", който, без да блести с нищо, стана най-продаваната кола в Русия изобщо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    Avatar :-|
    еди

    този тенчев е във всички вестници и списания и навсякъде едно и също пише. писнало ми е от него? толкова ли не можахте да намерите някой друг?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.