Любимецът на племето
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Любимецът на племето

Любимецът на племето

Под скъпия костюм на Volkswagen Touareg се крие свободен дух, мечтаещ за чакъл, пясъци и кал

2549 прочитания

Туарегите са африкански номадски народ, който се слави с репутацията на гостоприемен, непобедим и безстрашен. Известни с това, че живеят в недружелюбен район на света, именно туарегите вдъхновяват Volkswagen в един от най-смелите ходове на компанията - да създаде първия си джип.

Той се казва Touareg и с него германците показаха, че нямат никакво намерение да изостават от конкуренцията, която преди близо две десетилетия буквално полудя по SUV автомобилите. Откъде започна всичко?

Някога джиповете бяха запазена марка на граничните полицаи, ловците аристократи в Есекс и свободните духове, поели по пътя на поредната експедиция. А сега ги виждаме всеки ден и навсякъде. Въпросът е защо.

Първата част от отговора е съвсем проста. Джиповете не са това, което бяха. Няма ги тромавите дизелови двигатели, няма го грубото окачване, няма го дори ръбатият и неугледен външен вид. Всъдеходите вече не са всъдеходи. Производителите осъзнаха, че хората, които обичат да преследват фазани и циклони, са твърде малко за сметка на тези, които имат нужда от просторен интериор и обичат да гледат останалите участници в движението от високо.

Двигател: шестцилиндров турбодизел

Работен обем: 2967 см3

Мощност: 260 к.с./193 кВ

Въртящ момент: 580 Нм/1750 об./мин.

Трансмисия: 8-степенна автоматична

Тегло: 2185 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 7.3 сек.

Максимална скорост: 225 км/ч

Среден разход: 6.6 л/100 км

Емисии CO2 на км: 174 г

Цена: 52 125 eвро (база в Германия)
4MOTION Системата за перманентно задвижване на четирите колела е стандартна за Touareg, който може безпроблемно да се изкачва по наклон от 31 градуса. Срещу доплащане се предлага пакет с бавни предавки и въздушно окачване.
Наблюдение С помощта на четири камери технологията Area View помага на шофьора да се ориентира за евентуални препятствия около колата при паркиране.

Появиха се десетки предложения на различни производители, а пуристите започнаха да критикуват любимите си марки, които поеха по новия път. Именно в такава обстановка през 2002 г. Volkswagen представи Touareg.

Две поколения по-късно от модела вече са продадени близо 800 000 бройки, а сега на пазара излиза фейслифт версията на втория Touareg, която има осъвременен външен вид, повече екстри в интериора, както и по-мощна версия на най-популярния си двигател.

Всяко племе би искало един от членовете му да има качествата на Touareg. Моделът със сигурност не е най-красивият, нито най-атлетичният, но може толкова много неща, че от него зависи благоденствието на всички. Touareg може да превозва и тегли огромни товари. След края на работното си време той просто се преоблича и отива на театър, където се чувства отново в свои води. На следващия ден пък се превръща в най-грижовния родител, изпращайки детето до училище по най-сигурния начин, на който е способен.

С фейслифта Volkswagen продължава да експлоатира всички тези качества, но по нов, по-ефективен начин. Базовото оборудване е получило нови системи за активна безопасност, 3.0-литровият V6 двигател е с 15 к.с. и 30 Нм по-мощен, но и с 0.6 л/100 км по-икономичен, а цената е запазена същата.

Не всичко в Touareg е мода, хром, нови екстериорни цветове, луксозен дървен фурнир и детайли в интериора, които машина по-умна от някои хора е скулптурирала от скучно парче алуминий. Touareg предлага много повече от това, защото дълбоко под скъпия му костюм се крие свободен дух, който копнее за чакъл, пясъци и кал.

Има обаче една много голяма уловка. Ще ви бъде истински жал да му причините това. Колкото и контролерите за заключване на диференциалите и регулиране на нивото на въздушното окачване да ви приканват да напуснете асфалта, шансовете да го направите са много малки. Със своите изразителни биксенонови фарове германският джип сякаш ви казва, че може да преодолее всяко средностатистическо офроуд трасе без никакъв проблем, но не би искал.

Touareg е твърде лъскав, за да бъде изцапан. Хубавото е, че ако нещата наистина загрубеят, можете да сте сигурни, че той ще има силата и волята да ви измъкне. Същата сила и воля в края на XIX век печелят на туарегите репутацията, която те имат сега. Тогава французите обмислят построяването на транссахарска железопътна линия, което кара племето да се почувства застрашено и да елиминира цялата френска експедиция.

Става за: теглене на товари

Не става за: безскрупулен офроуд

Вместо него: BMW X5, Audi Q7, Mercedes M-Class

Ще го обичате, защото: е най-надеждният член на племето

Туарегите са африкански номадски народ, който се слави с репутацията на гостоприемен, непобедим и безстрашен. Известни с това, че живеят в недружелюбен район на света, именно туарегите вдъхновяват Volkswagen в един от най-смелите ходове на компанията - да създаде първия си джип.

Той се казва Touareg и с него германците показаха, че нямат никакво намерение да изостават от конкуренцията, която преди близо две десетилетия буквално полудя по SUV автомобилите. Откъде започна всичко?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Aфриканските номади незнам дали ще могат скоро да си закупят джипа, но за нашите пътища за лов или за разходка в планината е добър:-)

  • 2
    avgustina avatar :-|
    Avgustina

    Винаги съм харесвала този модел.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK