В битка със стереотипите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В битка със стереотипите

В битка със стереотипите

Kia Sorento е като съученика ви, когото скъсвахте от подигравки, а в момента е собственик на софтуерна компания

4047 прочитания

Ако някой ви провокира да си представите джип с три букви, вероятно ще се сетите първо за някой от моделите на BMW. Не е ли абсурдно? По инерция приемаме всичко за даденост и забравяме, че германската компания прави кросоувъри едва от петнайсетина години. Щяхте ли да се сетите за Kia? Вероятно не. А трябваше.

Двигател: четирицилиндров турбодизел

Работен обем: 2199 см3

Мощност: 200 к.с./150 кВ

Въртящ момент: 440 Нм при 1750 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1842 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 9.6 сек.

Максимална скорост: 203 км/ч

Среден разход: 6.7 л/100 км

Емисии CO2 на км: 177 г

Цена (базова): 66 980 лв. 

Автоматично паркиране

Kia Sorento се предлага със система, която автоматично открива празно паркомясто и намества автомобила в него, като от вас не се очаква нищо в замяна.

Електрически заден капак

За изненада на всички останали Kia Sorento може да бъде поръчан със заден капак, който се управлява по електронен път. Отваря се от дистанционното, затваря се с натискане на бутон.

Една от причините е пред вас. Казва се Sorento, новото Sorento. Това е последният пълноразмерен SUV модел на южнокорейската компания, която има дълга историята с джиповете, но не точно с такива. Разликата се забелязва мигновено. Новото Sorento има премиум излъчване, което много хора все още не могат да дефинират. Просто е, това са онези коли, които са скъпи, качествени и луксозни. Не е от най-обичайните неща за модел на Kia да има такъв имидж, но е факт. Дълги години компанията бе свързвана с бюджетни модели, бъкани с компромиси. Всъщност те бяха един голям компромис на колела, с които собствениците им се самонаказваха. Вече не е така.

Изтеглени назад фарове, хромирана решетка, мускулест капак, огромни стопове. Вътре в тестовото Sorento всичко също е наред – висококачествена кожена тапицерия, електрически седалки, меко табло, голям сензорен дисплей, отопление и охлаждане на седалките, 360-градусово покритие на камерите и т.н.

Стартираме двигателя с бутон, тихо е. Установяваме, че е 2.2-литров класически турбодизел. Автоматичната скоростна кутия е добра, превключва почти неусетно, като най-добрите в занаята, а управлението е повече от адекватно за модел с тези размери. Няма ги онези досадни клатушкания на купето, които могат да ти докарат морска болест, няма го и странното усещане, че караш камион.

Kia Sorento е голям автомобил. Вътре има три реда седалки, както и отделно място за каквото се сетите – от химикалка и монети до 1.5-литрова бутилка с безалкохолна напитка. Багажникът е голям колкото средностатистически килер, което го прави особено подходящ за търсещите природа през уикендите. Лично ние успяхме да поберем няколко палатки, шалтета, хладилна чанта, калъф с три въдици, два сака, каса бира, както и храна като за няколко дни. При това без да махаме декоративната щора, която отделя товарното помещение от пътническата кабина.

Звучи страхотно, но няма как тази кола да е перфектна. И не е. Просторният интериор е хубаво нещо, но той носи със себе си доста големи външни размери. Трябва да впрегнете всичките си сетива, за да паркирате Sorento, без да го одраскате. Погледът постоянно трябва да кръжи между дисплея на камерите за обратно виждане, огледалата и стъклата. Теглото също не е никак малко, което се усеща при ускорение и спиране. Което пък от своя страна влияе на разхода. При изключително спокойно и балансирано шофиране в извънградски условия дизеловото Sorento не успя да реализира по-нисък разход от 9.2 л/100 км, което в днешния, изтъкан с претенции свят, не е особено добър резултат. Още повече че се различава доста от каталожните стойности.

Едва ли обаче имаме повод за недоволство. Само трябва да си припомним колко спартански бяха практичните джипове от близкото минало. И, да, Sorento е истински джип, защото се предлага със заключване на централния диференциал, както и с бързи и бавни предавки. Тествахме ги, работят. Друг е въпросът дали в истинския живот този модел някога ще напусне уюта на асфалтовия път. Съмняваме се.

Става за: асфалт и кал

Не става за: хора със спортни амбиции

Вместо него: Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe, Honda CR-V

Ще го обичате, защото: може да побере много от всичко

Ако някой ви провокира да си представите джип с три букви, вероятно ще се сетите първо за някой от моделите на BMW. Не е ли абсурдно? По инерция приемаме всичко за даденост и забравяме, че германската компания прави кросоувъри едва от петнайсетина години. Щяхте ли да се сетите за Kia? Вероятно не. А трябваше.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    rnv36373617 avatar :-|
    rnv36373617

    Платена публикация.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    nicks avatar :-|
    nicks

    Точно пък никога няма да си купя Киа


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK