Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю / Коли

2 9 окт 2015, 11:22, 3968 прочитания

В битка със стереотипите

Kia Sorento е като съученика ви, когото скъсвахте от подигравки, а в момента е собственик на софтуерна компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако някой ви провокира да си представите джип с три букви, вероятно ще се сетите първо за някой от моделите на BMW. Не е ли абсурдно? По инерция приемаме всичко за даденост и забравяме, че германската компания прави кросоувъри едва от петнайсетина години. Щяхте ли да се сетите за Kia? Вероятно не. А трябваше.
 


 
Двигател: четирицилиндров турбодизел
Работен обем: 2199 см3
Мощност: 200 к.с./150 кВ
Въртящ момент: 440 Нм при 1750 об./мин.
Трансмисия: 6-степенна автоматична
Тегло: 1842 кг
Ускорение: 0-100 км/ч: 9.6 сек.
Максимална скорост: 203 км/ч
Среден разход: 6.7 л/100 км
Емисии CO2 на км: 177 г
Цена (базова): 66 980 лв. 
Автоматично паркиране
Kia Sorento се предлага със система, която автоматично открива празно паркомясто и намества автомобила в него, като от вас не се очаква нищо в замяна.
Електрически заден капак
За изненада на всички останали Kia Sorento може да бъде поръчан със заден капак, който се управлява по електронен път. Отваря се от дистанционното, затваря се с натискане на бутон.
Една от причините е пред вас. Казва се Sorento, новото Sorento. Това е последният пълноразмерен SUV модел на южнокорейската компания, която има дълга историята с джиповете, но не точно с такива. Разликата се забелязва мигновено. Новото Sorento има премиум излъчване, което много хора все още не могат да дефинират. Просто е, това са онези коли, които са скъпи, качествени и луксозни. Не е от най-обичайните неща за модел на Kia да има такъв имидж, но е факт. Дълги години компанията бе свързвана с бюджетни модели, бъкани с компромиси. Всъщност те бяха един голям компромис на колела, с които собствениците им се самонаказваха. Вече не е така.
 
Изтеглени назад фарове, хромирана решетка, мускулест капак, огромни стопове. Вътре в тестовото Sorento всичко също е наред – висококачествена кожена тапицерия, електрически седалки, меко табло, голям сензорен дисплей, отопление и охлаждане на седалките, 360-градусово покритие на камерите и т.н.
 
Стартираме двигателя с бутон, тихо е. Установяваме, че е 2.2-литров класически турбодизел. Автоматичната скоростна кутия е добра, превключва почти неусетно, като най-добрите в занаята, а управлението е повече от адекватно за модел с тези размери. Няма ги онези досадни клатушкания на купето, които могат да ти докарат морска болест, няма го и странното усещане, че караш камион.
 
Kia Sorento е голям автомобил. Вътре има три реда седалки, както и отделно място за каквото се сетите – от химикалка и монети до 1.5-литрова бутилка с безалкохолна напитка. Багажникът е голям колкото средностатистически килер, което го прави особено подходящ за търсещите природа през уикендите. Лично ние успяхме да поберем няколко палатки, шалтета, хладилна чанта, калъф с три въдици, два сака, каса бира, както и храна като за няколко дни. При това без да махаме декоративната щора, която отделя товарното помещение от пътническата кабина.
 
Звучи страхотно, но няма как тази кола да е перфектна. И не е. Просторният интериор е хубаво нещо, но той носи със себе си доста големи външни размери. Трябва да впрегнете всичките си сетива, за да паркирате Sorento, без да го одраскате. Погледът постоянно трябва да кръжи между дисплея на камерите за обратно виждане, огледалата и стъклата. Теглото също не е никак малко, което се усеща при ускорение и спиране. Което пък от своя страна влияе на разхода. При изключително спокойно и балансирано шофиране в извънградски условия дизеловото Sorento не успя да реализира по-нисък разход от 9.2 л/100 км, което в днешния, изтъкан с претенции свят, не е особено добър резултат. Още повече че се различава доста от каталожните стойности.
 
Едва ли обаче имаме повод за недоволство. Само трябва да си припомним колко спартански бяха практичните джипове от близкото минало. И, да, Sorento е истински джип, защото се предлага със заключване на централния диференциал, както и с бързи и бавни предавки. Тествахме ги, работят. Друг е въпросът дали в истинския живот този модел някога ще напусне уюта на асфалтовия път. Съмняваме се.
 
Става за: асфалт и кал
Не става за: хора със спортни амбиции
Вместо него: Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe, Honda CR-V
Ще го обичате, защото: може да побере много от всичко



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Електрически, от Бавария 11 Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

18 авг 2017, 9687 прочитания

Компасът на Jeep 1 Компасът на Jeep

Новият кросовър е модерен, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия американски дух

14 юли 2017, 4820 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коли" Затваряне
Мечтите нямат покрив

Кабриолетът е малко безсмислен автомобил, но не важи ли същото и за повечето мечти?

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10