С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю / Коли

1 23 окт 2015, 15:53, 7929 прочитания

Мечтите нямат покрив

Кабриолетът е малко безсмислен автомобил, но не важи ли същото и за повечето мечти?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Жалко е, но в по-голямата си част хората мечтаят за материални придобивки. Като че ли ежедневието ни вкарва в рамки и се концентрираме в пълни абсурди. Като да получим повишение, да си купим нова кола, да придобием имот в някой от актуалните курорти. Да не забравяме и заветното S към смартфона в джоба ни. И така стигаме до BMW 220d Cabriolet – абсолютно, тотално безсмислен автомобил.
 
Двигател: четирицилиндров турбодизел
Работен обем: 1995 куб. см
Мощност: 190 к.с./140 кВт
Въртящ момент: 400 Нм при 1750 об./мин.
Трансмисия: 8-степенна автоматична
Тегло: 1610 кг
Ускорение: 0 - 100 км/ч: 7.5 сек.
Максимална скорост: 225 км/ч
Среден разход: 4.7 л/100 км
Емисии CO2 на км: 124 г
Цена (базова): 64 400 лв. 
Защита
Точно зад задните облегалки BMW са интегрирали система за защита в случай на преобръщане. Защитните елементи са скрити под пластмасов панел и се активират само при нужда, подобно на въздушните възглавници.
Luxury Line
Тестовият автомобил бе част от изпълнението Luxury, което се отличава с повече хромирани детайли, които акцентират на елегантността и изискаността. В този си вид колата разполага стандартно със системата Park Distance Control, която облекчава паркирането. 
Защо ли? Много е просто. В България има много вандали, улиците са мръсни, вечното лято е химера, а повечето коли бълват повече вредни емисии от средностатистически завод за електроника някъде в Западен Китай. На кого му е притрябвало да отваря покрива на колата си, за да го гледат всички, да гълта прах и да диша пушек по светофарите? Не е ли твърде показно, твърде цинично, твърде ненужно? Ами, не.

BMW 220d е материална придобивка – факт. Но е материална придобивка, която храни душата. Защото сме крайно схлупени по презумпция – в апартаментите си, в офисите си, в колите си. Не може ли просто да не мислим за нищо, да караме усмихнати и да не ни пука? Точно това е ролята на компактния кабриолет от Мюнхен.
 
Той идва на мястото на досегашния 1-Series Cabriolet и има задно предаване, турбодизелов двигател с нисък разход на гориво и достатъчно тяга, за да оправдае добрия си външен вид, мек, а не твърд сгъваем покрив, за да се поддържат цената и теглото възможно най-ниски, както и всичко друго, което бихте открили в едно BMW.
 
Карахме го в началото на есента и не се чувствахме не на място, въпреки че навън плющеше като из ведро. Гюрукът сякаш е изработен от някаква елфическа материя, за която Толкин не се е сетил. Тишината е пълна, а топлината се усеща точно като при нормален автомобил с фиксиран покрив. Чуват се единствено капките, което прави интериора доста романтично място за пребиваване.
 
Разликата между 220d Cabriolet и Coupe се крие в това, че първият ти дава избор. Искаш да се капсулираш – караш със затворен покрив. Излизаш на пролетен излет извън града – отваряш покрива и усещаш мириса на всеки завой.
 
Да търсиш смисъл в кабриолет, е като да търсиш смисъл в поезията. Тя е тук, за да те топли и храни отвътре, да те вдигне, когато си унил, да те успокои, когато си нервен. Трябва да имаш нужда от поезия, за да разбереш поезията. С кабриолетите е същото. Чисто хипотетично, ако сте имали тежък ден в офиса с доста неразбраните си колеги, няма ли да предпочетете да се приберете вкъщи с нещо атрактивно и свежо, което буквално да издуха лошите мисли от главата ви? Ако не намирате смисъл в това, никой и нищо не може да ви помогне.
 
Пък и повечето от нас свързват кабриолетите с огромни и лакоми двигатели. При BMW 220d Cabriolet няма подобно нещо. Турбодизеловият мотор е по-класически от вечеря на свещи в ресторант с хубава гледка. Той разполага със 190 к.с., има само една турбина, а трансмисията е обичайният за BMW 8-степенен автоматик.
 
Трябва обаче да се има предвид, че BMW 220d Cabriolet е доста малък автомобил, поне що се касае до седящите отзад. На практика там могат да се вместят хора, но условието е да са с доста компактни размери и пътуването да е кратко. От друга страна, багажникът е достатъчно голям, но пък формата му е нестандартна, защото в част от него се прибира сгънатият покрив.
 
Всеки от нас има нужда от приятел на колела, който не само да му върши работа, но и да го прави щастлив. Изобщо не сме сигурни, че с BMW 220d Cabriolet ще успеете да свършите някаква работа, но щастието ви е гарантирано.
 
Става за: безцелно шофиране в лятната нощ
Не става за: хора, търсещи смисъл
Вместо него: Audi A3 Cabriolet, Volkswagen Golf Cabriolet, Mercedes E-Class Cabriolet
Ще го обичате, защото: не ограничава




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Електрически, от Бавария 11 Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

18 авг 2017, 9323 прочитания

Компасът на Jeep 1 Компасът на Jeep

Новият кросовър е модерен, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия американски дух

14 юли 2017, 4700 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коли" Затваряне
Приключенията носят странни имена

Renault Kadjar има потенциала да нагази в калта. Друг е въпросът дали иска

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10