Приключенията носят странни имена
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приключенията носят странни имена

Приключенията носят странни имена

Renault Kadjar има потенциала да нагази в калта. Друг е въпросът дали иска

2630 прочитания


Двигател: четирицилиндров турбодизел
Работен обем: 1598 см3
Мощност: 130 к.с./96 кВт
Въртящ момент: 320 Нм при 1750 об./мин.
Трансмисия: 6-степенна механична
Тегло: 1536 кг
Ускорение: 0-100 км/ч: 10.5 сек.
Максимална скорост: 190 км/ч
Среден разход: 4.9 л/100 км
Емисии CO2 на км: 129 г
Цена (базова): 45 990 лв.
Дигитално
Пред волана на Kadjar няма нищо аналогово. Вместо стрелки и циферблати французите са предпочели дисплеи с висока резолюция, изобразяващи нужната информация. Учудващо добра е реакцията на дигиталната стрелка на оборотомера.
Асистенти
Renault Kadjar се предлага с много системи за активна безопасност. Той пиука и се опитва всячески да ви предупреди, когато смята, че правите нещо нередно или опасно за самите вас - например, че преминавате осова линия.

Светът на автомобилите е шарен. Има модели дълголетници, които са на пазара от няколко десетилетия, има и други, които буквално се появяват от нищото. Някой помни ли Renault Koleos? Не? Не съжалявайте, не сте изпуснали. Koleos беше опитът на Renault в пренаселения и бързо развиващ се сегмент на кросоувърите. Опитът беше неуспешен, счетоводителите казаха "Non!" и моделът бе изтеглен. Renault имаха нужда от нещо ново, нещо свежо, нещо практично, качествено и симпатично. Et voilà! Kadjar!

Между Koleos и Kadjar има само две прилики. Първата буква от името и спорното му благозвучие. Но на кого му пука за името, когато има просторен джип с огромен багажник, качествен интериор и икономичен двигател? Едва ли има такъв.

Още първото впечатление от Kadjar е, че сме изправени пред потенциално успешен кросоувър, който може да повтори поне част от успеха на Nissan Qashqai. За целта той разчита на времето. Kadjar се появи една година след второто поколение на Qashqai, което означава, че инженерите са имали време да изчистят някои от грешките и да предложат още по-качествен продукт.

Карахме версията, оборудвана с 1.6-литров турбодизелов двигател със 130 к.с. и 6-скоростна механична трансмисия. Малко е шокиращо да разбереш, че купе с тези размери се задвижва от двигател с толкова малък работен обем, но не бива да забравяме, че годината е 2015, а двигателите не са това, което бяха. Този има достатъчно въртящ момент, за да дърпа купето смело напред, а единственото, по което можете да познаете, че моторът е малък, е лекият недостиг на тяга в ниския оборотен диапазон. При разход от 5 л/100 км обаче едва ли има някой, който ще изрази възмущение и ще върне Kadjar.

Като стана въпрос за двигатели, трябва да споменем, че Kadjar се предлага само с три двигателя – 1.2 TCe бензинов със 130 к.с. и 1.6 dCi в две версии – със 110 к.с. и 130 к.с. Доста ограничен избор, ако трябва да сме честни. Същото важи и за трансмисиите. Ако искате автоматик, трябва да знаете, че той се предлага само с бензиновия двигател.

Интериорът е доста уютен и подхожда чудесно на модела. Тестовият автомобил бе изцяло черен отвътре, на което контрастираха единствено дискретни сребристи акценти. Седалките са стабилни и предлагат солидна странична опора, което е доста сериозна екстра, ако решите на пробвате системата за задвижване на четирите колела извън пътя. Тя е класическа за концерна Renault-Nissan и ползва виско муфа, която активира задния мост само когато неговата намеса е необходима.

В долната част на централната конзола, точно зад скоростния лост, е разположен контролер с три режима на работа – 2WD, за моментите, в които е безоблачно, движите се по магистрала и искате да стигнете максимално икономично до крайната цел, Auto, когато поверявате разпределението на въртящия момент на бордовия компютър, както и Lock – перманентно 4х4 задвижване, което се изключва автоматично при скорост над 40 км/ч. Последният е предвиден само за случаите, в които искате да се изфукате пред приятели колко проходим е вашият Kadjar. Не го тествахме в такива условия не защото се чудим дали няма да ни изостави, а защото смятаме, че мястото му не е в калта. Renault също смятат така, защото предлага модела с 4х4 задвижване единствено във варианта с по-мощния турбодизелов двигател. Истината е, че Kadjar обича улично осветление, градски части и междуградските асфалтови пътища.

Ако колите бяха плакати, Renault Kadjar щеше да е реклама на театрална постановка, в която се преплитат изкуство, загадъчност, актьорска игра и умело използване на пространството. Koleos ли? Koleos беше предизборен плакат – много обещания и тежката съдба да бъдеш задраскан или скъсан.

Става за: разумни пътувания и асфалтови приключения

Не става за: офроуд, защото ще ви е жал

Вместо него: Nissan Qashqai, Mazda CX-5, Ford Kuga

Ще го обичате, защото: е икономичен като запалка


Двигател: четирицилиндров турбодизел
Работен обем: 1598 см3
Мощност: 130 к.с./96 кВт
Въртящ момент: 320 Нм при 1750 об./мин.
Трансмисия: 6-степенна механична
Тегло: 1536 кг
Ускорение: 0-100 км/ч: 10.5 сек.
Максимална скорост: 190 км/ч
Среден разход: 4.9 л/100 км
Емисии CO2 на км: 129 г
Цена (базова): 45 990 лв.
Дигитално
Пред волана на Kadjar няма нищо аналогово. Вместо стрелки и циферблати французите са предпочели дисплеи с висока резолюция, изобразяващи нужната информация. Учудващо добра е реакцията на дигиталната стрелка на оборотомера.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK