Голямото пътуване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Голямото пътуване

Голямото пътуване

Opel Astra с фабрична газова уредба звучи скучно, но отвежда на 1400 км с едно зареждане

16866 прочитания

Двигател: четирицилиндров турбо

Работен обем: 1362 см3

Мощност: 140 к.с./103 кВт

Въртящ момент: 200 Нм при 4900 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1515 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 10.2 сек.

Максимална скорост: 202 км/ч

Среден разход: 6.3-8.1 л/100 км (бензин-LPG)

Емисии CO2 на км: 146/138 г (бензин-LPG)

Цена (базова): 31 305 лв.
Интериор

Кабината е елегантна и функционална. Интерфейсът на мултимедийната система изисква малко време за свикване, но след това е много лесен за използване. Сред акцентите в интериора се забелязват детайли от алуминий и такива с лаково покритие.
Адаптивни фарове

В допълнителното оборудване са включени и адаптивни предни светлини (AFL). Системата работи, като наглася светлинните снопове според скоростта, насрещното движение и завоите, осигурявайки оптимална осветеност на пътното платно.

Какво бихте си помислили, ако ви кажем, че този автомобил е обикновен, достъпен като цена и предлага възможности вместо емоции? Как бихте се почувствали, ако ви кажем, че дори не е нов модел? Вероятно би ви станало скучно. А не трябва, защото зад всичко това има доста голяма логика. Това е Opel Astra седан с фабрична газова уредба. Сещаме се за предишното поколение на култовия модел на Opel, защото новото все още не се предлага нито като седан, нито с фабрична инсталация за работа с пропан-бутан.

Докато караш този автомобил, си даваш сметка, че колкото и да не си обичал или разбирал колите с газова уредба, математическата логика в тях е безспорна. Имаш два резервоара, които дават по-голям пробег, а единият от тях се зарежда с парите за месечния интернет абонамент. На практика Astra LPG може да измине до 1400 км с едно посещение на бензиностанцията, което означава от София до Милано, без спиране за скъпо европейско гориво.

Всичко това инженерите на Opel са постигнали с използването на 1.4-литров бензинов турбодвигател с мощност 140 к.с., който е бил приспособен в заводски условия за работа с пропан-бутан. Бутилката е монтирана професионално на мястото за резервната гума, което означава, че багажникът с обем 460 литра е запазен непокътнат спрямо стандартната версия на модела. Разликата е в това, че резервната гума е заменена от компактен въздушен компресор и специален препарат, който в случай на нужда се впръсква във вентила на спуканата гума и запушва пробойната.

Забравете и за всички "модификации" на автомобилите, които се преработват за работа на газ в квартални гаражи. Сядайки зад волана на тази Astra, разбирате, че тя работи и на пропан-бутан само по фабричния бутон на централната конзола с трите букви LPG. Колкото до преминаването между двата вида гориво, то се извършва абсолютно неусетно. Когато колата се запали и е още студена, няколко минути двигателят работи на бензин, след което светодиодът на бутона в купето започва да свети непрекъснато, което означава, че вече се движите на пропан-бутан.

Изключително хитро е измислен индикаторът за нивото на горивото в резервоара. Когато бутилката с газ е пълна, стрелката показва количеството в нея, а когато пропан-бутанът се изчерпа, стрелката автоматично започва да показва нивото на бензин в резервоара. И никой няма да разбере, че се движите на газ, ако това представлява някакъв аргумент за вас, разбира се. Дюзата за зареждане е разположена до фабричната гърловина на бензиновия резервоар.

Opel Astra LPG седан е необикновен в своята обикновеност автомобил. Достъпните седани с фабрична газова уредба са изключителна рядкост на пазара, а изпълнена по такъв качествен начин, тази конверсия го превръща в пълен с възможности автомобил.

Много хора ще продължат да мразят газовите уредби, защото според тях това е вмешателство в един продукт, чиято разработка е коствала десетки милиони на съответната компания. Да, вмешателство е, но коли като тази Astra доказват, че вмешателството може да е направено и културно. Пропан-бутанът никога няма да стане любимото гориво на хората, които търсят нещо повече от транспортно средство. За другите вероятността да се случи точно обратното е огромна.

Става за: дълги сухопътни командировки

Не става за: абитуриентски балове

Вместо него: VW Golf TGI, Skoda Rapid LPG, Dacia Logan LPG

Ще го обичате, защото: e обикновен, но функционален
Двигател: четирицилиндров турбо

Работен обем: 1362 см3

Мощност: 140 к.с./103 кВт

Въртящ момент: 200 Нм при 4900 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1515 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 10.2 сек.

Максимална скорост: 202 км/ч

Среден разход: 6.3-8.1 л/100 км (бензин-LPG)

Емисии CO2 на км: 146/138 г (бензин-LPG)

Цена (базова): 31 305 лв.
Интериор

Кабината е елегантна и функционална. Интерфейсът на мултимедийната система изисква малко време за свикване, но след това е много лесен за използване. Сред акцентите в интериора се забелязват детайли от алуминий и такива с лаково покритие.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Нова надежда

Нова надежда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.