Стилистичен хибрид
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стилистичен хибрид

Стилистичен хибрид

Mercedes GLE Coupe има свое виждане за дизайна и не се съобразява с норми

8166 прочитания

Модерният човек има един основен проблем – иска джип, но осъзнава, че такъв не му трябва. Вътрешният конфликт рефлектира върху целия пазар на автомобили. Компаниите започнаха да комбинират традиционни за джиповете качества с добродетели, които се срещат при по-компактните автомобили с ниско окачване. И така се появиха SUV моделите – на практика джипове, които се управляват и усещат като автомобили в ежедневието. Но това не беше достатъчно.

4MATIC

Всички версии на GLE Coupe са оборудвани със системата за задвижване на четирите колела на Mercedes – 4MATIC. Тя е комбинирана със системите ABS, ESP и 4ETS (електронна система за контрол на сцеплението).
DYNAMIC SELECT

Чрез този контролер, разположен на централната конзола, може да избирате между четири различни режима на работа на двигателя, скоростната кутия, управлението и окачването.
Двигател: 6-цилиндров турбодизел

Работен обем: 2987 см3

Мощност: 258 к.с./190 кВ

Въртящ момент: 620 Нм при 1600 об/мин.

Трансмисия: 9-степенна автоматична

Тегло: 2250 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 7.0 сек.

Максимална скорост: 226 км/ч

Среден разход: 7.2 л/100 км

Емисии CO2 на км: 189 г

Цена (базова): 134 540 лв.

Mercedes GLE Coupe e луксозно купе с четири врати, което се преструва, че е джип. Защо се преструва ли? Защото на всички ни е ясно, че с 21-инчови джанти и нископрофилни гуми не се излиза извън асфалта. Освен това купето е, меко казано, нетрадиционно за сегмента на офроудърите, които в България умилително наричаме джипове. Дизайнът е смел, но все пак следва дизайнерския език на компанията. По този начин щутгартци са си гарантирали, че няма да се изгуби идентичността на марката, но и, от друга страна, няма да умрете от скука, когато го зърнете за първи път.

За разлика от обичайното разбиране за SUV автомобил GLE има плавно снижаващ се в задната си част покрив, напомнящ профила на ниските спортни купета. Разликата е там, че тук купето е сложено върху огромни джанти и въздушно окачване, чиято височина можете да настройвате с бутон от централната конзола. Този дизайн е познат от няколко години на средностатистическия автомобилен фен, но за пръв път се използва в модел на Mercedes. По този начин имате шанса да притежавате модел с хипотетична възможност за висока проходимост, но с много по-красив външен вид, както и по-добра аеродинамика.

Трудно е за разбиране, но Mercedes-Benz GLE Coupe е от онези автомобили, с които трябва да прекараш известно време, за да ги харесаш. Отначало моделът от Щутгарт ти се струва някак не намясто, нещо в пропорциите му дразни, струва ти се ненужен. Истината обаче е, че когато го погледаш няколко дни, започваш истински да го харесваш. По един странен начин.

Същото важи и за интериора, който е колкото традиционен, толкова и иновативен. Всеки, който поне веднъж е притежавал модел на Mercedes, произведен след 2000 г., моментално ще се почувства у дома си. Електронното управление на седалките е все така на корите на вратите, лостът на автоматичната скоростна кутия е все така на мястото на лостчето за чистачките при останалите коли, автопилотът все така се управлява от трето лостче, намиращо се под това за мигачите. Това, което невинаги е било там, е тъчпад панелът на централната конзола. Чрез него управлявате цялата мултимедийна система, което по време на движение не е най-удобното нещо, тъй като пръстът ви се мърда. За всеки случай от компанията са запазили традиционния кръгъл контролер, за да няма сърдити.

GLE е създаден да пътува и да ви кара да се чувствате удобно. Поне ако седите на предните седалки. Отзад ситуацията е малко компромисна, което е продиктувано от Coupe стилистиката. Таванът е доста нисък и при по-дълги преходи, седящите там може леко да се поизгърбят. За сметка на това багажникът е огромен и в него има предостатъчно място за багажа на четирима, плюс 19-цолова резервна гума. Звучи смешно, но тя може да ви спести много нерви, а вече много малко производители предлагат такава.

Като стана въпрос за ниския покрив, няма как да не споменем и силно ограничената видимост назад. Специфичният дизайн на GLE Coupe буквално ви задължава да го поръчате с всички възможни паркинг асистенти. Съдейки по тестовия автомобил, който имаше парктроник, камера за обратно виждане и 360-градусово изображение на колата от птичи поглед, проблемите с паркирането се изпаряват на секундата. В противен случай ще ви трябва кристално кълбо, за да разберете къде се намира задната ви броня в пространството.

Става за: предизвикване на завист

Не става за: скромни хора
Вместо него: BMW X6, Range Rover Sport, Porsche Macan

Ще го обичате, защото: не му пука за останалите

Модерният човек има един основен проблем – иска джип, но осъзнава, че такъв не му трябва. Вътрешният конфликт рефлектира върху целия пазар на автомобили. Компаниите започнаха да комбинират традиционни за джиповете качества с добродетели, които се срещат при по-компактните автомобили с ниско окачване. И така се появиха SUV моделите – на практика джипове, които се управляват и усещат като автомобили в ежедневието. Но това не беше достатъчно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Нова надежда

Нова надежда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.