Компасът на Jeep
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компасът на Jeep

Стандартният модел е с 16-цолови гуми (при Sport и Longitude) и 17 (за Trailhawk и Limited). Има опция за 18- и 19-цолови, но те ще зависят от нуждите и спецификите на пазарите.

Компасът на Jeep

Новият кросовър е модерен, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия американски дух

5340 прочитания

Стандартният модел е с 16-цолови гуми (при Sport и Longitude) и 17 (за Trailhawk и Limited). Има опция за 18- и 19-цолови, но те ще зависят от нуждите и спецификите на пазарите.

© Jeep


Двигатели за Европа

1.4-литров бензинов MultiAir2 Turbo, 140 к.с. и механична трансмисия, 170 к.с. с девет степенна скоростна кутия и 4x4

1.6-литров дизелов MultiJet II, 120 коня и механична трансмисия,

2 литров дизелов автоматик 4x4 със 140 коня.

Комбиниран разход на гориво (60-литров резервоар)

между 4.4 и 6.2 л/100

Десет години след като лансира своя първи Compass, Jeep излиза с поредно новo предложениe на своя модел. Амбицията на компанията, която е част от Fiat Chrysler, сега е голяма - тя атакува най-динамично растящия сегмент в света - този на компактни кросовъри. Само до 2020 г. компанията очаква секторът да нарасне с почти 20% до 7.5 млн. автомобила, а в Европа от 1.6 млн. в момента до над 2 млн. бройки. Първоначалният план беше Compass да се предлага в България от следващата година, но в шоурума на компанията в София модели ще има от 1 септември.

Моделът е разработен с два бензинови и два дизелови двигатели, които в комбинацията с две скоростни кутии предлагат осем варианта на мощност и задвижване и четири различни конфигурации на модела - Sport, Longitude, Limited и Trailhawk, като последният е за най-големите любители на офроуда.

В Европа Compass идва с един бензинов и два дизелови двигателя, които ще са с мощност от 120 до 170 конски сили в зависимост от кубатурата и скоростните кутии - 6-степенна механична и 9-степенна автоматична, съответно с предно предаване и 4x4.

Cmpass Trailhawk e за най-запалените любители на офроуда, като има и режим за придвижване върху скален терен. Ще го познаете и със специфичната шарка на предния капак.
Ускорение от 0 до 100 км/1

между 9.9 и 11 секунди в зависимост от модификациятa

Избор на няколко режима

Производителят използва две 4x4 системи на задвижване Jeep Active Drive и Jeep Active Drive Low. Първата работи при високите скорости, а втората при ниски. Наличието им позволява да се избират няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk). С избора на режим системата координира по различен начин механиката на кросовъра – ускорението, подаването на газта, смяната на предавките, тракшън контрола и системата за контрол на стабилността на автомобила.

Извънградска стихия

Благодарение на всичко това при тест драйв Jeep Compass (в случая Trailhawk) се представи много добре в по-тежки условия - пясък, кал, черен път. В града и по магистрала впечатление направи по-скоро инфотейнмънт системата с добра и интуитивна навигация, която при грешка на пътя бързо и точно преизчислява маршрута.

В компанията очевидно са заложили много на нея - в случая използват UConnect във версии с 5-инчов, 7-инчов и 8.4-инчов сензорен екран. При версиите Limited и Trailhawk е стандартно интегрирана и с Apple CarPlay и Android Auto. Освен това колата има и асистент, който предупреждава водача, ако е опасно близо до обект или друг автомобил - ако няма реакция от него, автомобилът спира автоматично.

Двете системи 4x4 позволяват избор на няколко режима за оф- и онроуд шофиране – автоматичен, сняг, пясък, кал и скали (който е валиден за модела Compass Trailhawk).

Compass е добър и модерен кросовър, с доста интегрирани технологии и с неувяхващия дух на Jeep. Автомобилът би допаднал силно на онези, които често са в планината и край морето или просто обичат свободата извън прашните улици на големия град.

Двигатели за Европа

1.4-литров бензинов MultiAir2 Turbo, 140 к.с. и механична трансмисия, 170 к.с. с девет степенна скоростна кутия и 4x4

1.6-литров дизелов MultiJet II, 120 коня и механична трансмисия,

2 литров дизелов автоматик 4x4 със 140 коня.

Комбиниран разход на гориво (60-литров резервоар)

между 4.4 и 6.2 л/100

Десет години след като лансира своя първи Compass, Jeep излиза с поредно новo предложениe на своя модел. Амбицията на компанията, която е част от Fiat Chrysler, сега е голяма - тя атакува най-динамично растящия сегмент в света - този на компактни кросовъри. Само до 2020 г. компанията очаква секторът да нарасне с почти 20% до 7.5 млн. автомобила, а в Европа от 1.6 млн. в момента до над 2 млн. бройки. Първоначалният план беше Compass да се предлага в България от следващата година, но в шоурума на компанията в София модели ще има от 1 септември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Нова надежда

Нова надежда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.