Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

i3 има три режима: Comfort, Eco Pro и Eco Pro+, като последният ограничава максимално консумацията на всякакви консуматори на енергия в купето като климатик и поставя лимит на скоростта до 90 км/ч.
i3 има три режима: Comfort, Eco Pro и Eco Pro+, като последният ограничава максимално консумацията на всякакви консуматори на енергия в купето като климатик и поставя лимит на скоростта до 90 км/ч.
i3 има три режима: Comfort, Eco Pro и Eco Pro+, като последният ограничава максимално консумацията на всякакви консуматори на енергия в купето като климатик и поставя лимит на скоростта до 90 км/ч.    ©  BMW
i3 има три режима: Comfort, Eco Pro и Eco Pro+, като последният ограничава максимално консумацията на всякакви консуматори на енергия в купето като климатик и поставя лимит на скоростта до 90 км/ч.    ©  BMW

Въпреки скептичните прогнози и очаквания отпреди години продажбите на електромобили по света продължават да растат. В Европа делът им вече е 1.5% от всички, като постоянно излизат нови модели. И макар картината на автопазара в България да е съвсем друга (според данните на КАТ в края на юни в страната има регистрирани общо 173 електромобила от общо 3.2 млн. леки коли), вече и тук се предлагат няколко модела електрически коли.

Естествено преди масовото навлизане на превозни средства на ток в България трябва да се случат много други неща - като изграждане на инфраструктура, ограничаване на опасните и стари най-вече дизелови коли, разумни цени на електромобилите (очаквани след 2025 г.) и много други фактори. Продаваните тук модели вече дават ясна представа за предимствата (а и за минусите) на масовата електрическа мобилност. Добрата новина е, че извън космическата, най-вече като цена, Tesla вече има и по-"достъпни" модели, които показват възможностите и потенциала на този сегмент.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hifi_hifi avatar :-|
    hifi hifi
    • - 1
    • + 4

    Колицата е супер. За градско е направо незаменима, но при тази цена...
    Нека да пуснат и в БГ данъчни облекчения и допълнителни бонуси за ел. автомобил и като свалиш 15-20 бона от цената може и се продадат 40-50 коли в София

    Нередност?
  • 2
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • + 9

    За същите пари след година човек ще може да си купи Тесла Модел 3.
    Която има значително по-глям пробег, по-мощен мотор, по-голями размери, и не прилича на тухла....

    Швабите сгафиха яко като решиха да бойкотират електричките...

    Нередност?
  • 3
    nikolayv avatar :-|
    Nikolay
    • - 1
    • + 4

    Да се похваля - покарах и аз малко това "павенце". Якото е ускорението - като тролей. Ако беше и голяма колкото тролей една детска мечта щеше да бъде изпълнена...

    Нередност?
  • 4
    milipili avatar :-|
    Скакауец
    • - 1
    • + 6

    Цената е юнашка, а пробегът и оборудването са твърде скромни... Много ми се иска електричка, но още ще трябва да се чака...

    Нередност?
  • 5
    ynw40383010 avatar :-|
    Ivan Sharkov
    • - 1
    • + 2

    Когато електрическите коли станат масови, тогава токът ще поскъпне рязко, драстично, без причина, и с благословията на ДКЕВР. Хайде на бас!

    Нередност?
  • 6
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234
    • + 1

    Скъпи, от Бавария :)

    Нередност?
  • 7
    petrofff avatar :-|
    petrofff

    Т.е. да не питам за цената на i8. Между другото, какво се има предвид под "плъг ин автомобил"? Има ли нещо, по което се различава кардинално технологично от останалите електрички? Или е просто поредната куул думичка, която ще вкараме в ежедневната си употреба?

    Нередност?
  • 8
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko

    До коментар [#7] от "petrofff":

    Разликата с другите електрички е, че можеш да си я зареждаш вкъщи от контакта, макар и доста по-бавно отколкото от зарядна колонка. Батериите понасят различни режими на заряд и зарядния ток се ограничава, за да не претоварва битовите ел. мрежи.

    Нередност?
  • 9
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    Голяма надценка слагат. Реално това е кола от класа на БМВ 1 серия... а там цените почват от 56000лв.

    Нередност?
  • 10
    petrofff avatar :-|
    petrofff

    До коментар [#8] от " kratun.ko ": Това можеш да го правиш и с Рено Туизи и много други модели. Това прави ли ги и тях "плъг ин"?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал