МОТ обича Ема Данте
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

МОТ обича Ема Данте

МОТ обича Ема Данте

От витрина на спектакли международният фестивал в Скопие се превърна в копродуцент и за първи път връчи награда

1058 прочитания

В никакъв случай не може да се каже, че наградата на италианската режисьорка Ема Данте от Международния театрален фестивал МОТ, Скопие, беше предрешена от самото начало. Въпреки продължителните аплаузи на публиката в театър "Център", които няколко пъти връщаха нейните актьори от "В Палермо" на сцената. На следващата вечер въздухът в същата зала беше още по-нажежен от емоции - играеха "Мармалад" на Теди Москов, а Мая Новоселска за час и нещо от непознато лице се превърна в любима актриса на фестивалците. След това "Чайка" на Арпад Шилинг ни накара дълго да мълчим - толкова съвършен и покъртителен спектакъл, че обезсмисля всякакви оценки и коментари.

Селекцията на българския режисьор Лилия Абаджиева на 32-ия МОТ доведе в Скопие автори, които определят посоките на европейския театър днес. Нейният личен фаворит сред тях - неистовият испанец от аржентински произход Родриго Гарсия. Спектакълът му "Крайно време е да престанеш с глупостите" успя да извади зрителите от обичайната им пасивна позиция в тъмния салон - той насочи прожекторите към тях, накара ги да се включат като изпълнители, раздруса емоциите им, даже успя да ги ядоса и възмути за кратко.

От 21 до 29 септември театърът беше навсякъде из Скопие - в Младежкия културен център, домакин на фестивала, на двете театрални сцени в града и в салона на Македонската опера и балет. Всеки от участниците, пристигнали от цяла Европа, САЩ и Южна Корея, си тръгна с усещането, че оставя приятели след себе си.

Тази година МОТ от витрина на спектакли се превърна в копродуцент и връчи първата си награда. "В Палермо" на Ема Данте беше категоричния фаворит на журито (чийто член беше авторът на този текст), изпреварил с 20 точки "Чайка" на Арпад Шилинг и "Мармалад" на Теди Москов. Освен почетния плакет, италианската режисьорка ще получи и 20 хил. евро за следващия си спектакъл, който да направи в копродукция с фестивала. Селекционер на неговото 33-то издание отново е Лилия Абаджиева.

Годишният бюджет на МОТ е 80 хил. евро, осигурени от министерството на културата в Македония. За сравнение - международният театрален фестивал "Варненско лято" все още не разполага със самостоятелен бюджет, въпреки че има 15-годишна история.

Повече за 32-то издание на МОТ четете в следващия брой

В никакъв случай не може да се каже, че наградата на италианската режисьорка Ема Данте от Международния театрален фестивал МОТ, Скопие, беше предрешена от самото начало. Въпреки продължителните аплаузи на публиката в театър "Център", които няколко пъти връщаха нейните актьори от "В Палермо" на сцената. На следващата вечер въздухът в същата зала беше още по-нажежен от емоции - играеха "Мармалад" на Теди Москов, а Мая Новоселска за час и нещо от непознато лице се превърна в любима актриса на фестивалците. След това "Чайка" на Арпад Шилинг ни накара дълго да мълчим - толкова съвършен и покъртителен спектакъл, че обезсмисля всякакви оценки и коментари.

Селекцията на българския режисьор Лилия Абаджиева на 32-ия МОТ доведе в Скопие автори, които определят посоките на европейския театър днес. Нейният личен фаворит сред тях - неистовият испанец от аржентински произход Родриго Гарсия. Спектакълът му "Крайно време е да престанеш с глупостите" успя да извади зрителите от обичайната им пасивна позиция в тъмния салон - той насочи прожекторите към тях, накара ги да се включат като изпълнители, раздруса емоциите им, даже успя да ги ядоса и възмути за кратко.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.