Еретично

Иван Добчев разказва за възкресението на Лазар против канона

С играта си Христо Петков превръща Иуда в център на спектакъла "Лазара и Исус"
С играта си Христо Петков превръща Иуда в център на спектакъла "Лазара и Исус"
С играта си Христо Петков превръща Иуда в център на спектакъла "Лазара и Исус"    ©  Симон Варсано
С играта си Христо Петков превръща Иуда в център на спектакъла "Лазара и Исус"    ©  Симон Варсано

По-скоро да...

"Ритъм енд блус", 16 март, на сцената на Младежки театър

В рамките на час и половина композиторът Румен Цонев с помощта на 11 актьори представя в своя авторски спектакъл ("Аскеер 2007" за музика) музикален пъзел от различни епохи и стилове - от православните и грегориански песнопения до "Бийтълс" и "Манхатън трансфър" - като междувременно аранжира АББА в ритъм 7/8 и преплита соул и българска народна песен. Превърналата се в класика филмова музика е илюстрирана със специални видеоклипове, които пародират "Хлапето" на Чаплин, "Кръстникът" на Копола, "Титаник" на Камерън или "Вчера" на Иван Андонов. Спойката между отделните парчета е конферансието Христо Мутафчиев, който изоставя ролята на водещ само за да се присъедини към колегите си в пеенето. Спектакълът на МГТ "Зад канала" зарежда с настроение. С него се открива и тазгодишният "Софийски театрален салон" (16 - 26 март), по време на който в столицата ще бъдат представени всички спектакли, номинирани за театралната награда на САБ Икар 2008. Връчването на наградите е на 27 март, Международния ден на театъра.

По-скоро не...

"Опасни игри", 17 март, НДТ "Сълза и смях"

Една жена отмъщава на приятеля си, който я е зарязал и й дължи пари, като го затваря в неработещата дамска тоалетна на нюйоркски бар в навечерието на Нова година. Постепенно WC-то става форум на разочаровани от мъжете млади жени. Шампанското и взаимното подклаждане са на път да доведат до линч над пленника, но краят е различен. Спектакъл по текстове на Маги Невил и Джон Хакълби, които се заиграват с успешната формула на "Сексът и градът". Замислен да дублира успеха на "Красиви тела" на същата сцена, той няма нито неговото въображение, нито чувство за хумор и силна екипна игра. Жени Александрова, Антоанета Добрева-Нети, Иван Радоев и Дони можеха да покажат много повече с някой друг режисьор. Елена Атанасова тук копира себе си от "Дневникът на Бриджит Джоунс". Свежата, но кратка поява е на Маргарита Хлебарова.

ъмнението е присъщо на "Сфумато". Затова едрите въпроси - за света, за вярата и религията, за битието и човека, задавани в това театрално пространство, винаги са имали по-силна акустика от отговорите. И често звучат като ерес. Маргарита Младенова и Иван Добчев, режисьори и основатели на работилницата, питат (най-вече) за онова, което сме свикнали да приемаме за даденост, за канон, за от бога дадено. Задават проклетите си въпроси, както Добчев ги нарича, с последователно упорство, натъртено. Често го правят през текстове на автори, които като тях не приемат постулатите. И се съмняват. Сред тези автори са Радичков и Достоевски, Стриндберг и Чехов. Сега е Емилиян Станев и неговият разказ "Лазар и Исус" (1977, последният публикуван приживе на писателя).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    1

    "Аз съм възкресението и животът - който вярва въ Мене, и да умре, ще оживее; и всеки, който живее и вярва въ Мене, няма да умре во веки"- Исус Христос

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал