Колко е важно да бъдеш Мариус

"Великолепният рогоносец" на Куркински дава шанс на един стар текст и на един млад актьор

Александър Кадиев и Антоний Аргиров<br />
Александър Кадиев и Антоний Аргиров<br />
Александър Кадиев и Антоний Аргиров<br />    ©  Симон Варсано
Александър Кадиев и Антоний Аргиров<br />    ©  Симон Варсано

ичната популярност на Мариус Куркински сред театралната публика му дава една завидна привилегия. Той е от малкото избрани, които си позволяват да говорят за онова, което наистина ги вълнува в момента (за него в повечето случаи то е едно и също - любовта и нейните производни), без да се съобразяват с конюнктурата на "Раковски". И без да губят от това. Заради тази дадена от зрителите свобода станаха възможни (и успешни) "Самият човек" на Платонов, "С любовта шега не бива" на Мюсе, "Кралят елен" от Карло Гоци. Последният му режисьорски проект - "Великолепният рогоносец" в МГТ "Зад канала", също го доказва.

След кратката и несполучлива авантюра "Укротяване на опърничавата", която се заигра с долницата на зрителските вкусове, Куркински е отново себе си. Той е толкова далече от злобата на деня и диктата на публиката, колкото е и текстът на родения в Париж белгийски автор Фернан Кромелинк (1886 - 1970) за социалния контекст на своето време. Тази пиеса не свидетелства нито за апокалипсиса на приключилата само преди две години Първа световна война, нито за върлуващата по това време пандемия от инфлуенца. Тя е втренчена в личния ад на един обсебен от съпругата си мъж. Неговата любов е на крачка от влудяващата ревност, а (само)унищожителната мания за изневяра е обратната страна на страстта му.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Фани
    • - 1

    Това звучи като уморена критика, скрита под симпатична усмивка:

    И ако някому "Великолепният рогоносец" се стори твърде сантиментален, дълъг и обстоятелствен, то по същата логика той трябва да се сърди на Теди Москов, че вече години наред произвежда реплики на своя "Мармалад" с различни заглавия, или пък на Александър Морфов - че не е способен да направи камерна пиеса. Това е Мариус Куркински, все пак.

    Извод - Теди Москов отдавна се удави в мармалада си; Александър Морфов не е способен да направи камерна пиеса, а за свежестта и оригиналността на некамерните си имаме основателни съмнения; това е Мариус Куркински все пак - не очаквайте от него нещо несантиментално, недълго и необстоятелствено.

    Съгласна.

    Нередност?
  • 2
    don_quixote avatar :-|
    Jim Stark
    • - 1

    марио дава шанс на млада актьор..... това ми звучи....
    а младият актьор какво е дал на марио?!?
    ;)

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    agent

    Не искам вече да съм Мариус

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-P
    Зуза

    До по-горния: разбираме те и съчувстваме! :)

    Нередност?
  • 5
    kaka_mara avatar :-|
    кака мара

    интересно дали статията "ди импортанс ъф биинг мариус" е писана преди ревюто на албума на Оейзис, където също има заигравка с уайлдовото "ди импортанс ъф биинг ърнест", а именно - "ди импортанс ъф биинг айдъл"

    :))

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    zoe
    • + 1

    това ревю е много професионално, свежо и добре написано. включително заглавието му, тъй като Мариус се е самопрекръстил (според личните му думи) и името, което си е избрал е също толкова уникално колкото личността и таланта му. какво по-добро заиграване с думи и заглавие, когато пиесата на Уайлд е също за имена! чудесно попадение.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Кристина

    Потресаващо скучно представление. Наистина момчето играе добре, но освен че всички останали са отегчителни до смърт, някаква цялостна режисьорска идея и концепция просто липсва. Абе, с две думи: негледаемо е.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-(
    николов
    • - 2

    МАРИУС КУРКИНСКИ Е ЕДНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ НЕ САМО В ЖИВОТА, НО И В ТЕАТЪРА- НЕГОВИТЕ СПЕКТАКЛИ СА ПРОСТО ГЛУПАВИ ПРЕТЕНЦИИ И ЗАЩО НЕМАЛКО НАШИ КРИТИЧКИ- СНОБКИ ГО ПРЕВЪЗНАСЯТ, НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА
    ДЕВИАНТЪТ СИ Е ДЕВИАНТ НЕ САМО В ЖИВОТА, НО И В ИЗКУСТВОТО, МАРИУС Е ПРОСТО ЕДИН АЗИС В ТЕАТЪРА!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал