Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Тазгодишното издание на Международният театрален фестивал БИТЕФ, създаден през 1967 г., е първото след кончината и на двамата му създатели Мира Траянович (1989 г.) и Йован Чирилов (2014 г.). Превърнал се в най-престижния авангарден театрален оазис, особено за Балканите по време и след социализма, БИТЕФ оцелява през годините независимо от ембаргото, бомбардировките и вечните финансови кризи, съпътстващи театъра. За да стигне до 2015 г., когато куратор е родената през 1973 г. Аня Суша, избрала за фокус на фестивала съвременния европейски политически театър.
Типично за западните Балкани, където театралното изкуство заема важно място в обществото, пресата в Белград реагираше след всеки спектакъл – критично или ласкаво, а дебатите се пренасяха от улицата на сцената и обратно. В рамките на осем дни десет спектакъла от Германия, Франция, Русия и държавите от бившата Югославия се конкурираха за две призови награди. Всъщност опитът да се теоретизира съвременния политически театър се състоя и на проведената дискусия с театрални критици и анализатори от цял свят. Какво ни захранва, за какво жадуваме във времена, когато консуматорския бяс предхожда морала, когато банкерите се превърнаха в пророци, а бунтовниците в обикновена стока, се питат от фестивала.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход