С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 31 мар 2017, 13:44, 15498 прочитания

Светът онлайн е новата реалност

До 2020 г. средностатистическият човек ще провежда повече разговори с ботове, отколкото с романтичния си партньор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Постоянната еволюция в технологиите променя не само устройствата, които ползваме, а и начините, по които организираме ежедневието си. Докато политиците днес говорят за преместването на работни места, дигиталният свят се придвижва към това да премести някои професии дори в Космоса. Ежегодният доклад на консултантската агенция Gartner представя десет основни прогнози за начините, по които технологичните иновации ще променят обществените структури и обичаи в следващите три до пет години. Погледът към бъдещето на Gartner се фокусира върху взаимодействията между хората и заобикалящата ги дигитализирана среда. Разглеждат се преживяванията на потребителя в сферите на търговията, технологиите и бизнес иновациите. Много от темите в доклада на Gartner ще бъдат разгледани на DigitalK - българската конференция за дигитални технологии, иновации и предприемачество. Тази година сред лекторите ще бъдат някои от основните двигатели на промените в дигиталния свят като Брок Пиърс от Bitcoin Foundation и Навийн Джейн, първият човек с лиценз за частни полети до Луната. Събитието, което е организирано от "Капитал" и фондовете LAUNChub Ventures и NEVEQ, ще се проведе на 8 и 9 юни в Sofia Event Center.


Фотограф: Инна Павлова
Нова реалност
До 2020 г., над 100 милиона потребители ще пазаруват в магазини с добавена реалност (augmented reality, AR). Успехът на мобилни приложения като Pokemon Go, които разчитат на AR, ще подсказва на все повече търговци как да интегрират технологията. IKEA например разработи приложение, което позволява на потребителя виртуално да постави желана мебел в дома си, преди да я купи. Според Gartner до 2017 г. един от всеки пет глобални бранда ще ползва AR, за да освежи преживяването на потребителите онлайн. Очаква се значително увеличение на емоционалната ангажираност между продукт и купувач.


Без ръце и на сляпо
До 2020 г. 30% от уеб сърфирането ще се провежда без екран. Днес повече от половината тийнейджъри в Америка ползват гласово търсене (voice search) ежедневно. Очаква се все повече хора да разчитат на функционалността. Технологията се разпространява чрез иновациите на гиганти като Apple, Google и Amazon. Те предлагат достъп до желаната от потребителя информация под формата на "диалог" с продукти като Google Home и Amazon Echo. Gartner предвижда радикални промени в интерфейса на множество популярни уеб платформи, така че първият контакт на потребителя с бизнеса да се осъществява чрез гласова команда. Това развитие означава, че човечеството ще прекарва все по-малко време офлайн. Гласовата команда ще позволи на потребителите да сърфират в интернет, докато извършват други физически активности - разходка, почистване, шофиране, социализиране и пр. Технологичният напредък ще заличи разликите между разговор с бот (автоматизиран чат) и истински човек. До края на годината пет процента от бизнесите по света ще добавят гласови команди и ботове към онлайн присъствието си.


Фотограф: Инна Павлова
Нерентабилна инвестиция
До 2019 г. 20% от световните брандове ще се откажат от мобилните си приложения. Според Gartner през изминалата година много компании са достигнали заключението, че мобилните апликации не изплащат инвестираните в тях ресурси. Броят им в онлайн магазините на Android и Apple е твърде висок - над 4 милиона. Това прави случайното откриване на приложения невъзможно без специализирана маркетингова кампания. В резултат бизнесът пренасочва усилията си да изгради присъствие в популярни чат приложения като Facebook Messenger и iMessage. По този начин компаниите ще достигат до потребителите на предпочитаната от тях платформа. Очаква се до 2018 г. средният брой инсталирани приложения да спре да расте и да започне да спада.

Все повече битокопачи
До 2022 г. ще има поне една компания, базирана на блокчейн технологии, чиято оценка да надхвърля 10 млрд. долара. Иновациите в индустрията ще намалят драстично разходите, свързани с финансови транзакции, и ще ускоряват бизнес процесите. Според Gartner блокчейн технологиите все още са в много ранен етап на развитие. Въпреки това биткойн има огромен потенциал да провокира социални, бизнес и дигитални иновации. Това е видно от инвестициите, които новият финансов модел привлича глобално. Основното предимство на технологията е скоростта, с която бизнесът може да обменя и създава стойност. Остава обаче проблемът с разпространението и признаването на дигиталната валута от предприятия и държавни агенции. Gartner очаква финансовите стимули, които технологията създава под формата на намалени разходи за потребителя, да провокират ясно предпочитание към блокчейн екосистемата.




Фотограф: Инна Павлова
По-здрави онлайн
До 2020 г. 40% от служителите на глобалните компании могат да намалят здравните си разходи чрез носенето на фитнес тракери. Организационната култура ще се променя, така че да поощрява здравословния начин на живот. Gartner очаква грижите за здравето да се превърнат в основна част от корпоративната култура. Това развитие ще допринесе за създаването на нови позиции - мениджър фитнес и здравен консултант, които ще работят в тясна връзка с експертите по човешки ресурси по провеждането на уелнес програми. Преносимите устройства могат и радикално да променят медицинската индустрия. Очаква се разходите за здравеопазване в развития свят да спаднат драстично. Данните, които фитнес приложенията изпращат директно в лекарските кабинети, сериозно ще намалят риска от най-разпространените в западните държави болести и състояния - диабет, сърдечни проблеми, наднормено тегло и други. Преносимите устройства предоставят богатство от контекстуална и ретроспективна информация за състоянието на пациента, което да подпомогне превенцията. Gartner очаква 70% от мултинационалните компании да субсидират купуването на фитнес тракери до края на годината.

Съзидателно разрушение
Светът онлайн е новата реалност. Въздействието на технологиите в идните пет години ще бъде много по-широкообхватно от това на иновациите до момента, коментира Gartner. Вторичните ефекти ще бъдат още по-разтърсващи. Например самоуправляващите се коли ще доведат до намаляване на броя на гаражите и паркингите в големите градове. Обликът на обществените пространства ще се промени. Градоустройствените планове ще трябва да се преосмислят. Едно е сигурно - все по-голяма част от физическия свят се мести онлайн. Gartner предвижда, че в технологиите от интернет на нещата ще се инвестират над 4 млн. долара дневно. Автомобилите, домакинските уреди, болничното оборудване, както и основните бизнес активи политат към облака.

Повече за програмата и лекторите можете да научите на digitalk.bg и www.facebook.com/digitalkcon.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пол Харди: Технологиите трябва да помагат на служителите, не да ги заменят Пол Харди: Технологиите трябва да помагат на служителите, не да ги заменят

Директорът "Иновации" за региона EMEA на компанията за облачни услуги ServiceNow за промяната при компаниите и поставянето на уменията на първо място

15 юни 2018, 3583 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Най-вълнуващите нови технологии на тази седмица

12 яну 2018, 4563 прочитания

24 часа 7 дни
 
Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10