С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 яну 2019, 10:10, 231 прочитания

Александър Милев: Продължаваме да инвестираме в развитието на служителите си

Новият главен изпълнителен директор на "Proxiad България" за бъдещoто развитие на ИТ компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ИТ компанията Proxiad е основана през 1997 г. в Лил, Франция. Дъщерното дружество Proxiad Bulgaria, създадено през 2004 г., е с офиси в София и в Пловдив, като екипът на компанията в страната надвишава 230 души. Сред клиентите й са онлайн банката Boursorama и развиващата финансови и разплащателни услуги Pay.on/ACI. Отскоро фирмата е и официален партньор на SAP Ariba, която разработва облачна платформа за свързване на бизнеса на купувачи и доставчици и може да предложи внедряване на техните решения.

2019 година за Proxiad ще бъде повече от обещаваща, тъй като българският офис бе поет от Александър Милев – професионалист в бранша с опит в големи международни компании и хъс за привличане на нови пазари. Историята му започва с бакалавърска степен по индустриален мениджмънт от Технически университет – София, както и магистратури по бизнес администрация и маркетинг. Има 13-годишен опит в ИТ и BPO сферата в различни сектори, както и във водещи компании, част от Fortune 500.
Позицията му през годините и преминаването през различни позиции и йерархични нива оформят професионалния му път, благодарение на който днес успешно управлява една от първите ИТ компании в България.


Как се развива Proxiad на ИТ пазара и какво отличава компанията ви?

Основно предимство на компанията е опитът и силните й позиции в сектора от повече от 13 години. Растежът бе плавен, без критични сливания и големи вътрешни промени. А графиките отбелязват ръст всяка година. Това, което ни отличава най-силно от конкуренцията, е връзката с всеки човек в екипа ни. Липсата на тежка структура, широко отворените врати на мениджмънта, готовността ни да чуем всяко мнение и предложение създава усещането за привързаност и припознаване на колегите с целите и стремежите на Proxiad. Неслучайно слоганът на компанията е Technology Empowered by People, защото хората са основната действаща сила в компанията.

Разпознаваема ли е България по света като ИТ точка? Конкурентоспособен ли е българският ИТ бранш в глобален мащаб и какво още може да бъде направено в тази насока?



Страната ни макар и малка по размери, разполага с огромен потенциал, особено в тази сфера. Конкуренти сме както на местно, така и на глобално ниво. ИТ секторът в България е силно развит и именно затова не ни изненадва и фактът, че не само в Европа, а и извън границите на континента услугите ни са търсени. Причината за което се крие в три основни елемента, с които българският пазар е конкурентоспособен – качеството на услугите, които предоставяме; бързината, с която се доставят те, и сравнително ниските цени. Не трябва да забравяме и още едно предимство, което ни отличава - в страната ни има много висококвалифицирани специалисти, които дават и добавената стойност на качествените услуги, с които секторът в България може да се похвали.

Разбира се, пред България като ИТ дестинация все още стои широко поле за развитие от гледна точка на образованието, обучението на кадри и имплементирането на нови технологии. Но от друга страна, виждаме вече и конкретните действия в тази посока. Наблюдаваме как част от институциите, включително и правителството, все повече поставят фокус върху този сектор – държавата и образователната система се опитват да предоставят на бизнеса това, от което има нужда. Откриват се все повече паралелки в гимназиите и училищата, в които се подготвят бъдещи специалисти по информационни технологии и софтуерни разработчици. Университетите от своя страна също полагат все повече усилия за това да подпомагат младите хора по пътя им на развитие в сферата. Преди 10 – 15 години, когато Proxiad стартира в България, кадрите разчитаха преди всичко на самообучение и подкрепа от бизнеса, днес за щастие наблюдаваме все по-силна подкрепа от страна на държавата и се надяваме тази тенденция да продължи да се развива.


Кои са най-големите ви клиенти и какви са техните нужди?

Proxiad Bulgaria работи най-вече с клиенти както на френския, така и немския пазар. Както споменах преди малко – дългогодишния ни опит, добри практики и високи резултати са част от характеристиките, поради които клиентите ни се доверяват. От друга страна, България с по-ниския корпоративен данък, висококвалифицирани специалисти и изключителна добра и лесна локация става бързо избор на компаниите, търсещи аутсорсинг услуги.

Най-големият ни пазар е френският, следван от немския. Разбира се, имаме и клиенти в България. Развиваме се с бързи темпове и в САЩ – там работим предимно с платформи, които свързват производители и клиенти.

Основните индустрии, в които имаме експертиза, са банковият и финансовият сектор, следвани и от проекти в енергийния сектор, онлайн маркетинга, както и в ритейл и procurement сектора.

Следват ли българските компании световните технологични тенденции?

През последните години българският бизнес се разви много в тази насока, като успешно успя да се утвърди на редица международни пазари. А за да може да бъде конкурентоспособен и гъвкав към действителността там, той трябва да следва и внедрява съвременните тенденции и технологии. Българските компании определено следват световните тенденции и са в крак с последните технологични иновации в сферата. Това донякъде може да се разглежда и като проблем, тъй като в динамичен сектор като този не е достатъчно само да следваш тенденциите – трябва да ги изпреварваш. Нужно е да идентифицираш определен тренд или насоката, в която някоя технология ще се развие от самото начало, за да можеш да инвестираш в нея, да обучиш кадри и да си подготвен, за да бъдеш конкурентен на пазара.

Намираме се в момент, в който компаниите масово започват да вкарват технологии като изкуствен интелект (AI) в бизнеса си. Върху какви продукти и решения, свързани с него, работи Proxiad днес?

Изкуственият интелект заема все повече място, когато говорим за ИТ и технологични иновации. Много компании инвестират в тази насока. Наблюдаваме цялостното развитие, автоматизацията и оптимизацията на индустриите, което предопределя и навлизането на подобни технологии. Proxiad хваща тази вълна – имаме клиенти, за които разработваме AI решения. Един от тях е в банкова институция – за него създадохме самообучаващ се изкуствен интелект, който анализира историята, данните и поведението на потребителите. При наличието на тези данни самият изкуствен интелект може да даде определена оценка без намесата на човек. Така че имаме опит и с тази технология и сме готови да я предложим на клиенти и от други сектори. Допълнително се фокусираме и в по-познати технологии като облачните услуги, свързани с изкуствения интелект.

Върху какви други продукти и решения работи компанията?

Все повече бизнеси търсят цялостни решения, които да създават допълнителна стойност за техните клиенти. Начинът да отговорим на тези изисквания е предлагането на все повече оптимизирани процеси, лесни управленски методи и иновативни подходи в работата ни. Свързването на дигиталния и реалния свят е следващата голяма възможност за бизнеса.

В тази връзка решенията, върху които работим, са ориентирани в посока дигитална трансформация, IoT, Big Data. Клиентите ни осъзнават нуждата от промяна, имат ясни цели, а за да ги постигнат, имат нужда от правилния партньор. Именно затова се стараем да дадем най-доброто от нас като компания и да отговорим на изискванията на всеки клиент по най-добрия за него начин.

Пример за такъв клиент, които ни се довери от самото си създаване като стартъп, е компания за имейл маркетинг. Днес близо 10 години по-късно платформата обработва стотици милиони имейл интеракции на месечна база. За тях обработваме над 150 – 200 хил. имейл кампании на ден, като анализираме клиентското поведение в детайли.

Именно за да сме в полза на клиента и максимално бързо да отговорим адекватно на всяко клиентско запитване, създадохме
интерактивна форма за задание на нашия уебсайт, благодарение на която потенциалните ни партньори могат да разгледат цялостното ни портфолио от услуги и решения. Нарекохме я smart path, тъй като дава възможност за последователно определяне на технологии, екипи, цели и решения, които, след като бъдат изпратени към нас, вече изключително бързо ни дават точна първоначална преценка за изискванията и крайна бизнес цел на клиента. Това ни помага да сме по-бързи и конкретни в технологичната си преценка и предложение за проекта на един следващ етап.

Каква е най-голямата трудност, пред която е изправена вашата компания?

Традиционно в ИТ сектора основнaта трудност продължава да бъде намирането на специалисти в областта. Живеем в свят на голямо многообразие и неограничени възможности – ако преди години доброто възнаграждение е било най-важно, днес работодателят трябва да предложи холистичен подход към кариерата на служителите. Индустрията се фокусира върху развитието и образованието на такива кадри, като за тази цел се създават вътрешни програми за обучение в компаниите в партньорство с университети. Нещото, върху което трябва да се концентрира целият сектор, е сътрудничеството между бизнеса и правителството. Това отчасти зависи и от нас, тъй като все повече големи компании, имащи нужда от софтуерни решения, навлизат на българския пазар, правят се все повече инвестиции, а пазарът става все по-интересен и благоприятен за чужди фирми.

Кои според вас са тенденциите, които ще оказват все по-голямо влияние върху софтуерния бранш?

Повечето ни клиенти са в период на дигитална трансформация. Тенденциите в сектора се движат в посока оптимизация на софтуерни решения и процеси наред с дигитализацията. Имаме клиент в застрахователния сектор – дигитализирането на процесите в тази компания тотално я преобразява. До момента цялата й дейност и процеси са се случвали чрез документи в хартиен формат. Дигитализацията подпомага развитието на застрахователя по много начини – оптимизира разходите, забързва процесите и повишава ефективността.

Дигиталната трансформация, бързината и хиперсвързаността са част от тенденциите при развитието на софтуера като цяло. В много сектори като финансовия и банковия дори милисекундите могат да бъдат ключови. Ние работим усилено за оптимизирането на всеки проект, като целим той да бъде много по-бърз, лесен за употреба и отговарящ на нуждите на крайния потребител. Смятам, че сме предпочитан партньор за клиентите ни именно защото сме бързи и гъвкави.

Какви са бъдещите ви планове?

Фокусът ни остава върху хората, настоящите и бъдещите партньори на Proxiad Bulgaria. Групата се разраства, като наближава 1000 души в 9 офиса. През втората половина на настоящата година предстои отваряне на офис на Proxiad в Германия. Изключително важна стъпка за развитието на цялата компания както в технологичен, така и в чисто човешкия потенциал.

Имаме и други планове за развитие както на европейския, така и на американския пазар. Вторият е по-труден заради дистанцията, но и там имаме проекти, върху които работим.

От гледна точка на вътрешната организация, както споменах, в центъра на нашето внимание са служителите на
Proxiad. Изборът, кариерното развитие и успехът на всеки професионалист е голямо предизвикателство за технологичните компании днес. Според мен има три съществени фактора, които помагат на компаниите да запазят най-добрите кадри в една компания. Първият, разбира се, е екипността. Вторият се определя от спецификациите на проектите, по които служителите работят. И третият е самата средата, в която тези проекти се осъществяват. В тази връзка целим да имаме лична връзка с всеки наш служител и да имаме навременна обратна връзка. Така ще можем и да продължим да растем.

Повече за Proxiad Bulgaria може да откриете тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина 10 Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина

Компанията поставя географски координати на WiFi мрежите и събира информация за местоположението дори при изключена геолокация

18 авг 2019, 8353 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

16 авг 2019, 1523 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
София приема Седмицата на разработчиците на игри в края на януари

Ентусиастите ще могат да се запознаят с гейминг индустрията на Sofia Game Jam Week

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда