Анализирай това

Раждането на тенденция се случва не в офисите на големите марки, а в ежедневието и по улиците. Вилислава Петрова лови бъдещите трендове и ги налага по света

Вилислава живее в САЩ от 10 години, където работи като Trends Editor или тренд анализатор. Тази почти мистериозна професия стои в основата на модната индустрия, стремяща се да следва непрестанно променящите се изисквания на потребителя и да предлага нови решения. Преди да започне да се занимава с прогнозиране, Вили се сдобива с диплома от Art Institute of Boston at Lesley University в Бостън, става част от криейтив екипа на Reebok и дизайн екипа на Puma. През 2007 г. дизайнерката вече е един от 150-те специалисти, работещи за лидера WGSN – първата тренд компания с модни онлайн прогнози, обслужваща повечето модни къщи и дизайнери в Европа, Азия и САЩ. Специалността на Вилислава е анализирането на общи бъдещи тенденции и настроение, прогноза на цветове и палитри, спорт и женско облекло, а клиенти са й GAP, Nike, Levi’s, MTV, Puma, The North Face, Forever 21 и големите универсални магазини като Macy’s, TARGET, JCPenny и др., които запознава с тенденциите и им помага да решат посоката си за следващите две години. В момента Вили преподава Trend Forecasting в Parsons School of Design и учи студентите къде да търсят знаците на промяна, как да ги анализират и да предскажат повлияването на модата от тях.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    trendoffice avatar :-|
    Trendoffice
    • - 2
    • + 4

    "Trends follow our direction of thought, expressing the mood of the present and the style of the future."
    Точно с това са интересни тенденциите - не само в модата, но и в продуктовия дизайн - те показват настроенията в обществото, уловени от дизайнерите още в зараждането им. А после вложени в новите им продукти и колекциии, независимо в коя сфера на дизайна - коралово-розовото е и цветът на годината в интериора, но минимализъм не е точната дума, а по-скоро връщане към най-същественото.

    Нередност?
  • 2
    gt avatar :-P
    гт
    • - 2
    • + 4

    "работи като Trends Editor или тренд анализатор"

    Страаашен превод!

    :-)

    Нередност?
Нов коментар