Сделка или не
Сайтът Ogledi.com превръща покупката на употребяван автомобил от приключение в управляема инвестиция
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Едни плачат кървави сълзи. Други са опиянени от треската на добрата сделка. За всичко са виновни Стани и Венци от Ogledi.com. С педантичност и внимание в детайл те оглеждат автомобила, който сте решили да си купите или продадете. Втора ръка, защото в България пазарът на мобилността се определя от автомобилите с предишен собственик. Най-вече защото всички си правят тънката сметка, че новото се обезценява много и е по-добре да се купи нещо изгодно употребявано. С известен риск, защото вносът на употребявани автомобили в страната де факто не подлежи на контрол, поради което можете да срещнете всякакви екземпляри с всякаква история и различни болежки.
Стани и Венци решават да се захванат с Ogledi.com в началото на тази година. "Всичките ни приятели постоянно питат за съвет, защото знаят, че разбираме", обяснява Венци, който е специалист по електроника. В свободното си време той е администратор на форума на Hyundai в България. Стани е по-опитният от двамата, като за себе си казва, че е превърнал хобито си в професия – макар и дипломиран юрист, той предпочита да погледне под автомобила или да разгледа двигателя отблизо и да чуе звука, в който може да има издайнически шум на несъвършенство. Познанията си той натрупва при един от механиците на известния български рали състезател Илия Чубриков, като през годините е работил в различни автомобилни фирми или е подготвял състезателни автомобили. Двамата поддържат сайта, в който има полезни съвети за покупката на употребяван автомобил, както и информация как да проверите сами дали срещу вас стои честен търговец или поредният автомошеник. Обявеният в сайта Skype акаунт е постоянно бомбардиран с въпроси, смеят се Венци и Стани, като поясняват, че консултациите онлайн са безплатни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Цитат от статията: "Втора ръка, защото в България пазарът на мобилността се определя от автомобилите с предишен собственик. Най-вече защото всички си правят тънката сметка, че новото се обезценява много и е по-добре да се купи нещо изгодно употребявано."
----
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
stranna-rabota.197196
Егати и цинизма! Естествено, че не искам да карам друго, освен чисто нова кола (пък била тя и от най-евтинките - Дачия или нещо подобно), но с родните заплати в този живот не мога да събера пари за такава (нито пък някой би ми дал лизинг с моята заплата малко над средната). Имайте малко уважение към интелекта на читателите си, моля Ви!
--------------------------------------------------
Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.
http://www.youtube.com/watch?v=CO1oLWzWoeI&fea
http://www.youtube.com/watch?v=KnjAXiJ7DzA&fea
http://www.youtube.com/watch?v=9FgpUjRNEeo&fea
http://www.youtube.com/watch?v=Iqb0t9nY1Ak&fea
http://www.youtube.com/watch?v=7RxqnzUqbbc&fea
http://www.youtube.com/watch?v=MUL-Lk0FzyQ&fea
Естествено, с това не се изчерпват всичките мръсотии на управляващите ни. Ето още нещо, не по-малко опасно:
http://theworld.blog.bg/politika/2008/05/29/mnogo-
Похвална инициатива. Успех, момчета!
До коментар [#1] от "Станислав Янков":
Ти пък имай малко уважение към останалите читатели на статията. Това, че ти не можеш да си позволиш кола, не означава, че и останалите не могат. Статията просто не е за теб.
До коментар [#3] от "Иван Раданов":
----
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
ture=related
stranna-rabota.197196
Ти ще кажеш! Огромното мнозинство хора в България не можем да си позволим и най-евтина чисто нова кола (да речем - индийската Тата), защото вие и вашите управляващи ни държите да ви бачкаме за пари, дето не стигат и за фотосинтеза (нали трябва да карате Майбаси, без да разполагате и с половин милиард състояние). Защо не пробваш, лично ти, да преживееш година да речем с масовите за България 350-400 лева? Или смяташ, че ти си нещо повече на този свят от останалите и никога няма да заслужаваш да работиш на подобни мижави пари, за разлика от тях, които, по известна само на теб и на управляващите причина, заслужават да работя на подобни африкански и бетер заплати?
--------------------------------------------------
Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.
http://www.youtube.com/watch?v=CO1oLWzWoeI&fea
http://www.youtube.com/watch?v=KnjAXiJ7DzA&fea
http://www.youtube.com/watch?v=9FgpUjRNEeo&fea
http://www.youtube.com/watch?v=Iqb0t9nY1Ak&fea
http://www.youtube.com/watch?v=7RxqnzUqbbc&fea
http://www.youtube.com/watch?v=MUL-Lk0FzyQ&fea
Естествено, с това не се изчерпват всичките мръсотии на управляващите ни. Ето още нещо, не по-малко опасно:
http://theworld.blog.bg/politika/2008/05/29/mnogo-
За оглед на 14-годишна кола да дадеш 100 лева? Е то ако тръгнеш по Горубляне и за всяка кола, на която ти се е спряло окото, викаш тези пичове - те за всяка ще намерят забележки. Кола на 10-15 години може ли да няма такива? И след 10-я оглед, като си дал вече 1000 лева на пичовете, ще купиш 11-та кола, и тя същата баракуда.
Изводът е: бюджетираш си 500-1000 лева отгоре за непредвидени ремонти, пробваш колата върви ли и издава ли странни звуци, и ако ти хареса - скачаш.
До коментар [#5] от "Камен":
Камене, Камене, чети преди всичко ... от 30 до 100лв са прегледите, зависи какво искаш...
То хубаво ще си заделиш 500-1000лв за извънредни ремонти, но да дадем примери :
като си купиш нещо като въпросното гореописано Поло и зимата кюфне, че не запали, заради стъпков мотор, който гениалниалните немци са капсуловали с дроселавата клапа, отлиташ само 900лв за небрежната дребна част, без труда или си построяваш паметник в двора..
а и като ти го сменят с една хубава китайска част .... се готвиш за скорошно повторение на упражнението
Както се казва, ако нямаше толкова видни Българи, които са експерти в икономиите и разбиращи от всичко, нямаше да има има и толкова автоджамбази, които да си предлагат накипрените маскирани, клозети, които изтрайват месец, ако се карат нежно...
Лесно е като идея на прима виста да си бюджетираш 500-1000лв, но докато не се наложи да ги снасяш на сервиза, а там с едно посещение няма да минеш ... а и ако си купуваш дизел и за половин турбо няма да ти стигнат същите тези 500-1000лв
Няма смисъл да ти наливам акъл, защото явно и по това си експерт, но можеш да говориш с пичовете и да се убедиш, че след оглед с тест за 40лв ( а не 100) и като ти осигурят намаление от цената на продаваната талига, а за капак получиш списъка със средна цена за ремонт на проблемните детайли ... ще си само на печалба, защото
ще си бюджетираш това, което ти е нужно, а не да се надяваш на разни едно към гьотере сметки с молби към врачки и шамани, да не те стига страшното и ще стигне ли бюджета ... защото само средна профилктика на автомобил с масла и ремъци е около 500лв.... ( да не казвам, че на доста, дори и доста стари сумата е над 1000лв ...)
Не исках да прозвучи като лекция, но е много вярна поговорката, че икономията е майка на мизерията....
Какво са казали англичаните...,Не сме толкова богати ,да си копуваме евтини неща!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.