С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Тема

5 23 фев 2012, 14:12, 16898 прочитания

D&D

Най-продаваната ролева игра в света се играе от бизнесмени, мениджъри и компютърни специалисти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


След дългогодишни експерименти Dungeons & Dragons вече претендира за титлата "Най-продаваната ролева игра в света". За да я играете, са ви нужни приятели, моливи, хартия, зарове, фигурки, картa и други аксесоари. Един от играчите поема ролята на Водещ, който е разказвач и арбитър. Той няма за цел да победи, а просто подготвя сюжет с някакво приключение, което ще се разиграва. Основните правила са поместени в три книги: Player’s Handbook, нужна за създаването на герои, водене на битки, екипировка и магии, Dungeon Master’s Guide с информация и съвети за Водещия и Monster Manual с допълните същества и раси, които разказвачът може включи в своя въображаем свят. Системата се основава на правилото D20: ако имаш определена задача, хвърляш 20-стенен зар, който определя дали успяваш. Можеш да си избереш герой от различна раса от рода на джудже, елф, човек или хобит, както и различен клас от рода на крадец, магьосник, боец или свещеник.

Играчите сами решават по какви пътеки ще поемат героите им и как ще се справят с възникналите проблеми и опасности.


През 70-те години на ХХ век в САЩ на мода излизат военните стратегически игри, които скоро биват обогатени с Ролеви елементи. Изобретателите на новата ролева игра Гари Гигакс и Дейв Ърнесон не подозират предстоящия й успех. Така Гигакс става родоначалник на нов тип игри - Role Playing Games, превърнали се днес в обособен клон от развлекателната индустрия: в тях има пионки, фигурки, зарчета, карти, но и много четене, математика, прозорливост и въображение.

Издател на последната, четвърта, и най-разпространена версия на "Подземия & Дракони"4.0 е американската компания за игри Wizards of the Coast.

Казват, че Dungeon & Dragons (Подземия и дракони) е тръпка, която не може да се опише, ако никога не си хващал заровете. Но D&D не е хазарт. В нея няма печелещи и губещи. Влюбиш ли се в тази игра, тя става част от теб - мислиш за нея на път за работа, смееш се вътрешно на всички ситуации, в които си попадал, и неволно използваш уменията от играта във фантастичния свят.


"Въображението е това, което ни прави хора", обяви британският автор сър Кен Робинсън в една своя известна TED презентация. Играта D&D блестящо доказва това, защото в нея границата е човешкото въображение, въпреки че има правила. Именно това я прави толкова човешка и пристрастяваща. Къде другаде можеш с един жест да замразиш цяло поле, да бъдеш невидим, да се катериш по стените или да накараш някого да повярва всяка твоя дума?



Веднъж преди години разказвачът ни прекара седмици в педантично рисуване на карта и изграждане на цял свят за една игра. Водещият (така нареченият Господар на Подземието - Dungeon Master) в D&D е почти като писател: той трябва да съчини всичко за града си - от публичен дом до библиотека с готови герои в тях. Всеки от героите се изгражда с лист и молив - има раса, клас или професия като бард, паладин или магьосник, уклон на характера, различни способности и дарби. За всяка способност се хвърля двадесетстенен зар. Ако героят ти е твърде харизматичен и интелигентен - ще намалеят другите му качества като сила и издръжливост.

И така, след като разказвачът ни прекара седмици в творене, дойде големият ден за играта. Той разстла безупречната си карта пред нас, всеки си направи герой, избра си фигурка, случайно всички избрахме характера "хаотично зъл".

"Ами, решавам да изгоря целия град", ехидно заяви един. Разбира се, не всички волности в D&D са възможни, така че разказвачът с кисела усмивка хвърли контролиращите зарове, за да види дали опитът е успешен. Падна се 20 – така нареченият критичен успех. Градът избухна в пламъци. Прекрасната карта с всички герои, публични домове и библиотеки се оказа никому ненужна.
Месеци наред след това разказвачът отказваше да играе. Но споменът остана за цял живот и все още се смеем, когато се сетим.
Всеки играч на D&D има десетки подобни спомени.

"Бяхме в шахта под морското равнище. Получи се пролука, която започна да се пълни с вода. Повечето хора в party-то (дружината - бел. ред.) бяха с тежки брони и нямаше да успеят да изплуват, затова реших, че ще ги накарам да се хванат за моя герой, а аз ще направя магия, която ще ни изтласка на повърхността и ще ни позволи да ходим по вода (Water Walk). Проблемът беше, че героят ми трябваше да произнесе заклинанието... под вода. Водещият ми даде 5% шанс да успея, но трябваше да хвърля между 45 и 49. Хвърлих 48 и всички оцеляха", споделя Йордан Киров, от 6 години в D&D.

"Веднъж играех женствен мъжки елф и се опитвах да прелъстя един барон, който безумно обичаше жена си. Друг път наш приятел направи магията enlarge object - "увеличи обекта", обектът беше детска близалка... В D&D може да правиш всичко, което ти хрумне" разказва Ефтим Ганев, съсобственик на Remix BG. "Най-неприятният ми спомен? Със същия елф в един ориенталски затвор..."

"Действията, които можеш да извършиш в D&D, са всевъзможни, те варират от удряне на дракона с чук по главата през опичане на сладкиш, та до управление на кораб", твърди Румен Нинов, продуктов мениджър в Orange Center.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дивото зове Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

15 фев 2019, 1473 прочитания

Апетитът идва със слушането 2 Апетитът идва със слушането

Подкасти за всички и за всичко

31 яну 2019, 3874 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 6298 прочитания

15 фев 2019, 3628 прочитания

15 фев 2019, 3389 прочитания

15 фев 2019, 3125 прочитания

15 фев 2019, 2215 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Моята игра

Може би познавате някои от тези лица, но можете ли да предположите на какво играят

Човек с минало

Комисията по досиетата е обявила с решение принадлежността на Емилиян Гебрев към ДС

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете