Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Маргарита ме чака пред яркосинята врата във вътрешния двор на стара софийска къща. Тюркоазената й риза, шалът в ярки цветове и червеният чорапогащник сияят отдалеч на фона на снежната мазилка. Дървото на тесните стъпала скърца до втория етаж, където е чисто бялата й работна стая с гардероб, диван, два фотьойла, стол и най-важното – голямо огледало в единия ъгъл и всевъзможни парчета цветен плат в другия. Тук съм, за да науча за т.нар. колор и стил имиджинг, или анализ на цветовете и стила, които Маргарита практикува от 4 години. За работата на Маргарита Асадурова се говори от уста на уста, в сайта й www.mybeautifuli.com информацията е оскъдна, така че, когато я моля да ми разкаже за естеството на работата й, тя предлага да ми покаже. И как иначе – усещането, както осъзнавам минути по-късно, в началото е зашеметяващо и невъзможно за обяснение. Сядам пред голямото огледало и без да съм съвсем подготвена психологически, започвам да премахвам маските от себе си – буквално и метафорично. Пластовете грим са отстранени, косата прибрана в кок и покрита с бял плат, същият поставен и върху гърдите ми. Започваме с определяне на личното ми излъчване и това кои са подходящите за него нюанси.
Маргарита работи по системата на художника Йохан Итън – преподавател и експериментатор в немската школа за визуално-пластични изкуства "Баухаус", който открива, че човек си взаимодейства с цветовете енергийно. През 70-те години класифицира различните им нюанси в книгата "Изкуството на цвета" и ги подрежда в система. Групите са кръстени с имената на сезоните, а чрез тях се определят четири типа излъчване, или начините, по който се свързваме с другите. Според статистиката, която Маргарита си води (повече от 200 души, минали през студиото), в България преобладават Зимата и Есента. "Когато човек осъзнава доминантата си и не се опитва да я скрие, тогава е в хармония – т.е. емоцията, което усеща и получава, е еднаква. Когато прави обратното, другите усещат напрежение, човек постига нещата трудно и е недоразбран. Всичко това е усещане за части от секундата на подсъзнателно ниво, но именно чрез него взимаме решение как да общуваме с другите."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Леснотията завладя света, но браво за инициативността - от нищо, нещо! За съжаление хората винаги дават лесно пари за глупости....
До коментар [#1] от "pontiac":
Съгласна съм с теб.
В определени среди вероятно лесните пари и много свободно време в наличност, липсата на увереност и същевременно преекспониране на външния вид при преценката на другите и собствената преценка за себе си би довело до подобни нужди от консултанти :)
Аз лично спазвам прости правила - не смесвам повече от един акцент (риза с фльонга - да, но фльонга, диадема и пухеста яка едновременно - едва ли) и при колебания ползвам съвет на приятел.
До коментар [#2] от "Tony": +++
Какво ли няма да се измисли в днешно време!
До коментар [#1] от "pontiac":
Особено, ако тези глупости са "ултра модерни"
До коментар [#5] от "anna_style": уеа!!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.