

Дони Калчева, Юлия Денчева, Сава Чанков

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Влаковете са като хората. Всеки си има скорост, посока, собствен локомотив и брой вагони. Релсовата мрежа има безброй разклонения и с малко авантюризъм може да доведе до случайно познанство на пейка край морето на 3000 км от дома, която пълни сърцето, или до срещи с величествени архитектурни символи, пред които пътникът усеща единствено благоговението от съвършената проекция на Вселената в човешките творения.
Поемаме с влака, за да проверим какви са възможностите да пропътуваш Европа за ограничено време и все пак си оставяме време за случайности, хубави моменти и туристическо шляене. Причините да изберем железницата до Англия и обратно във века на нискотарифните полети са разнородни. Първият добър повод - да проверим какво се е променило от времето, когато бяхме по-млади и пътувахме с влак често. Искахме и да намалим и личния си въглероден отпечатък (60 кг с железница срещу 1500 кг със самолет). А за капак работим отскоро заедно и я използвахме като възможност да си направим истински тим билдинг (разбирай изграждане на комуникация в стресови ситуации). Отиваме на курс за работа с младежи в неравностойно положение.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
26 коментара
Бравос за пътеписа!
Може би съм пропуснал но не видях дали автора е написал каква е цената на пътуването.Ще ми бъде от полза.Иначе статията е много интересна.
До #2 /vmro/
Мисля че умишлено липсва. Преди време си правих някакви изчисления, но дори и с тези карти младежки/студентски излизаше безбожна.
Примерно виж цената на нискобюджетните полети и сравни с
....
Фериботът от Кале до Доувър е 45 евро на пешеходец,
......
така че или на стоп или със самолет.
Статията е интересна и полезна. Миналата година проверявах какви са цените на влаковите билети, защото и аз исках да направя подобно пътуване, но си спомням, че излизаше много скъпо. Ако човек може да отдели 1-2 месеца и неограничен бюджет, тогава би било много приятно да се посетят всички градове по маршрута.
Как е възможно да бъде публикуван толкова наивен и повърхностен "пътепис"? Има ли публика за подобни писания и каква е целта на редакторите?
Преди три години от София до Лондон ни излезе 600 паунда (за двама човека) - като билетите бяха за първа класа и спални вагони.Пътуването е приятно и си струва да се повтори. От БГ докъм Хърватска пейзажа е горе долу еднакъв, от Австрия нататък е съвсем различно, влаковете са много поддържани и т.н.
"Всеобщото твърдение, че германските влакове не закъсняват, се оказа пълна химера и в историята на пътуването останаха единствените със сериозно закъснение. Така и не оценихме ползата от джогинг с раница на гърба. Влакът закъсня с 15 мин., а за да хванем следващия влак в оставащите три минути, се наложи екипът да спринтира сериозно."
Еми добре дошли в Кьолн :Д Тук влакове, трамвай и прочие ВИНАГИ закъсняват :Д
Не разбрах какво са "открили" авторите на "пътеписа" и защо ни занимават с глупавите си бръщолевения. Ние го правим това упражнение от повече от 5 години, оптимизирали сме го ценово и знаем доста повече tip & tricks от тях за пътуване из Европа. Но неизвестно защо не публикуват "пътеписите" ни, а на някакви любители-самозванци цели 3 страници. Между другото познавам доста българи пътуващи така и ако на всички ни напишат "пътеписите" няма да им стигне мястото на хостинга. ки ги за първопроходци,пионери, новатори и т.н. В това време истинските новатори, първопроходци, пионери нямат никъде трибуна и обществото не ги знае за сметка на силно измислените и пробутвани,любовници,партн ьори на бира и подобни,но близки до редкаторите. Слава Богу, че има нет и неформални общества, та вече подобни "пътеписи" и хвалби се пробутват и правят впечатление само на нискоинтелигентните, които все още четат Капитал.
Въобще съм забелязал някакви трендове в Капитал да публикува материали от/за измислени герои/събития/теми,обявява
....
нискоинтелигентните, които все още четат Капитал.
.....
Даже и си ги купувам. Наистина има боза, но поне според мен, както Нешънъл Географик при списанията, така и Капитал при вестниците са едни от малкото, за което си струва да дадеш пари.
Благодаря на автора.
Аз лично горя от нетърпение да прочета и пътеписа "Тутуф-тутуф до Ню Йорк и обратно":):):)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.